اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

طلافروشان ملزم به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی هستند

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: طلا فروشان، وکلا، پزشکان و سایر مودیان مشمول، موظف به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی و استفاده از سامانه مودیان هستند.

طلافروشان ملزم به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، نشست تخصصی با حضور احمد کرکه‌آبادی مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران، معاونان حسابرسی، مدرسان مجرب قانون پایانه‌ فروشگاهی و سامانه مودیان، رئیس و اعضای اتحادیه طلافروشان پردیس با هدف بررسی نحوه اجرا قانون پایانه‌های فروشگاهی و رفع ابهامات اعضای محترم این صنف در محل سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران برگزار شد.

احمدرضا کرکه آبادی، مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران در این نشست، اظهار کرد: قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و طبق قانون کلیه اشخاص حقیقی از ابتدای دی‌ماه مکلف به نصب راه‌اندازی پایانی فروشگاهی هستند و در مسیر اجرای قانون کلیه مطالبات اصناف را می‌شنویم و در رفع ابهامات و مشکلات آن‌ها حداکثر تلاش خود را به کار می‌بریم.

وی گفت: در مسیر اجرای قانون همیشه ابهاماتی متوجه مجریان آن هست اما با برگزاری نشست‌های تخصصی می‌توانیم این مسیر را تسهیل کرده و در حد بضاعت و توان سوالات و ابهامات را پاسخ و در مواردی که نیاز به استعلام از مرکز تنظیم مقررات و سازمان امور مالیاتی و دفاتر مربوطه ستادی باشد، پاسخ‌های لازم را دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران افزود: طلا فروشان، وکلا، پزشکان و سایر مودیان مشمول، موظف به راه‌اندازی پایانه فروشگاهی و استفاده از سامانه مودیان هستند و ما نیز مکلف به اجرای قانون با هدف مالیات ستانی عادلانه، شفاف و داده محور هستیم.
 


کرکه‌آبادی ضمن اشاره به اهمیت اجرای قانون پایانه فروشگاهی و مشکلات اصناف در زمینه فروش طلای آب شده، ابراز کرد: نحوه پرداخت ارزش افزوده مطلقه سال‌های قبل، نحوه صدور صورت حساب برای مصرف‌کننده نهایی، نحوه ارائه اسناد و مدارک برای سنوات قبل و محاسبه مالیات عملکرد و ارزش افزوده پرداخته شد.
 


در پایان اتحادیه‌ها و اصناف دعوت و تشویق به استفاده از تسهیلات بخشودگی جرائم قابل بخشش به مناسبت دهه مبارکه فجر پس از پرداخت اصل بدهی شدند.

پایان پیام۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول