اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حدادعادل: مسأله محیط زیست در دنیا یک دغدغه جهانی شده است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: امروز شاهدیم که در دنیا مسأله محیط زیست یک دغدغه جهانی شده و انسان چگونه می‌تواند با طبیعت به یک تعادل برسد، شرط رسیدن به این موضوع این است که انسان بتواند جلوی حرص خودش را بگیرد.

حدادعادل: مسأله محیط زیست در دنیا یک دغدغه جهانی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف شامگاه امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه در همایش حامیان بهمنی محیط زیست که به همت کانون‌های محیط زیست شورای ائتلاف برگزار شد، خاطرنشان کرد: ابتدا از حضور همه شما عاشقان محیط زیست در این نشست تشکر می‌کنم و بسیار برای بنده باعث خوشبختی است که در کشور ما سازمان‌های مردم‌نهاد درباره محیط زیست فعال شده‌اند و با یکدیگر پیوند و پیوستگی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: فعالان بهمنی محیط زیست که این جلسه را تشکیل داده‌اند، ان‌شاءالله که تا یازدهم اسفند ماه هم بهمنی بمانید و با بهمنی ماندن‌تان مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنید تا تحول امکانپذیر باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، تصریح کرد: بنده در باب محیط زیست به یک بحث فلسفی می‌پردازم، شما اگر تاریخ علم غربی را بخوانید دوران قرون وسطی دوران تسلط طبیعت بر انسان بود. بشر در ادامه زیست خود توانست در ادامه با کمک علم بر طبیعت مسلط شود.

حداد عادل در ادامه، گفت: ماجرا این است که این انسان وقتی بر طبیعت مسلط شد، طبیعت را از بین برد و آن زیاده‌خواهی و اشتهای بی‌نهایت که در سرشت همه انسان‌ها ست کار خودش را کرد. تعبیر قرآن برای انسان قابل توجه است، قرآن می‌گوید که انسان حریص آفریده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد استخراج بی‌رویه معادن و قطع بی‌رویه درخت‌ها، کشتار حیوانات در طبیعت و کارهای ناشایستی دیگر هستیم که دنیا به این سمت می‌رود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزود: معادن نفت و گاز چه طور استفاده می‌شود، انگاری که انسانی که به مدد علم بر طبیعت چیره شده، هیچ نگاه به آینده ندارد و با حاکم شدن نگاه سرمایه‌داری مصرف بیشتر را تبلیغ می‌کند.

حداد عادل تأکید کرد: این تسلط بی‌رحمانه انسان بر طبیعت، باعث واکنش طبیعت بر انسان شده است، تنها یک زمین نام کتابی است که در ایتالیا نوشته شده که به سرمایه‌داران و تولیدکنندگان می‌گوید توجه داشته باشید که زمین در خطر است و اگر زمین قابل زیست نباشد، جای دیگری نیست که شما بروید.

وی افزود: شما امروز شاهدید در دنیا مسأله محیط زیست یک دغدغه جهانی شده و انسان چگونه می‌تواند با طبیعت به یک تعادل برسد، شرط رسیدن به این موضوع این است که انسان بتواند جلوی حرص خودش را بگیرد، اگر انسان با خدای خودش صلح نکند با طبیعت نمی‌تواند صلح کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزود: انسانی که معتقد به خدا نباشد دلیلی نمی‌بیند که غصه نسل‌های فردا را بخورد و این نکته بسیار مهمی است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در کشور ما مسائل زیست‌محیطی کم نیست، البته یک قدری در حفظ گونه‌های جانوری کار شده و حتی ما شهدای محیط‌بانی نیز تقدیم کرده‌ایم، باید تشکر کنم از افرادی که در مجلس و شورای شهر تهران از نگاه‌های محیط زیستی حمایت کرده‌اند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان، خاطرنشان کرد: امیدواریم یک مجلس فعال، تخصصی، پاک و پاک‌دست به‌وجود بیاید که در کنار دولت به فکر محیط زیست مردم باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول