اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

دنیای گفت‌وگو یا مسیر مقاومت؟

انفعال کشورهای عربی در برابر اسرائیل و عدم شکایت آنها از آپارتاید و نسل‌کشی فلسطینیان همزمان با پرتوریا متأسفانه از دلایل رد شکایت آفریقایی‌ها برای توقف فوری نسل‌کشی اسرائیل است. اگر دولت‌های عرب با آفریقایی‌ها همراه می‌شدند، ممکن بود دادگاه لاهه رأی قاطع‌تری صادر کند و لااقل حکم دهد ارتش تل‌آویو جنایات گسترده جنگی در غزه را متوقف کند.

فارس‌پلاس؛ سارا هوشمندی در یادداشتی نوشت: به‌ رغم فاجعه ۱۲۰ روزه نسل‌کشی اشغالگران صهیونیست در غزه و جریحه‌دار شدن افکار عمومی جهان، دادگاه لاهه نیازی ندید حکمی برای توقف حملات دیوانه‌وار تل‌آویو صادر کند و تلویحا ادامه قتل‌عام فلسطینیان مظلوم را تایید کرد.

۱/ در حالی که دولت آفریقای جنوبی با شکایت از صهیونیست‌ها به اتهام آپارتاید و نسل‌کشی در غزه، رژیم اشغالگر را به دادگاه دادگستری بین‌المللی(لاهه) کشاند - که امری بی‌سابقه در تاریخ ۷۶ ساله نامشروع اسرائیل است - اما قاضی آمریکایی لاهه و سایر قضات این دادگاه، صرفا صلاحیت لاهه را برای ورود به طرح مسأله «بررسی» نسل‌کشی مورد تاکید قرار دادند؛ موضوعی که سال‌ها زمان می‌برد و ممکن است در این مدت با وجود اسناد متقن و تصاویر و فیلم‌های کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها، با نفوذ لابی‌های غربی‌ها، همه آنها نیست و نابود شود!

۲/ تل‌آویو به دلیل افزایش حضور نظامی ۲ حامی اصلی‌اش آمریکا و انگلیس در منطقه و اطمینان از اینکه هر قدر فلسطینی بکشد، خطری تهدیدش نمی‌کند - نظیر تشکیل دادگاهی چون نورنبرگ که نازی‌ها را محاکمه و مجازات کرد و نه لاهه - با خیال راحت به نسل‌کشی ادامه می‌دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌داند پایان جنگ غزه در وضعیت فعلی، یعنی پایان زندگی سیاسی‌اش؛ از این رو به کشتار غیرنظامیان آنقدر ادامه می‌دهد تا دستاوردی حتی تبلیغاتی کسب کند و افکار عمومی صهیونیست‌ها را اندکی با خود همراه کند.

۳/ ناکامی اسرائیل در دست یافتن به اهداف اعلامی در غزه و در واقع عدم احیای بازدارندگی از دست‌رفته رژیم اشغالگر، از دلایل قطعی رای ندادن قضات دادگاه لاهه به توقف جنایات فعلی صهیونیست‌هاست؛ اگرنه کیست که از اندک وجدانی بهره ببرد و کشته‌شدن هر روزه کودکان فلسطینی را نبیند؟

۴/ آفریقای جنوبی دردکشیده آپارتاید، رژیم تروریست صهیونیستی را دادگاهی کرد اما کشورهای عربی همچنان در خواب مرگند.

انفعال کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی و عدم شکایت آنها از آپارتاید و نسل‌کشی فلسطینیان همزمان با پرتوریا متاسفانه از دلایل رد شکایت آفریقایی‌ها برای توقف فوری نسل‌کشی اسرائیل است. اگر دولت‌های عرب با آفریقایی‌ها همراه می‌شدند، یقینا دادگاه لاهه فشار کمتری را تحمل می‌کرد و ممکن بود رای قاطع‌تری صادر کند و لااقل حکم دهد ارتش تل‌آویو جنایات گستره جنگی در غزه را متوقف کند.

۵/ از دادگاهی که رئیسش نماینده سابق کنگره آمریکاست که نباید انتظار عدالت داشت. همین که برای افکار عمومی منطقه و جهان مسجل شد دادگاه لاهه هم کاری برای مجازات سران اسرائیل نمی‌کند، برد بزرگی برای مقاومت است؛ زیرا ثابت کرد در نظم ظالمانه حاکم بر جهان، تنها زور - ایستادگی رزمی و درگیری مستقیم با صهیونیست‌ها - است که موجب نابودی و محو آنها می‌شود، نه امید داشتن به دنیای گفتگو و خوش‌بینی به لاهه و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر !

فلسطین توسط فلسطینی آزاد می‌شود و اگر دادگاه لاهه و حتی دادگاهی چون نورنبرگ هم صهیونیست‌ها را به اشد مجازات محکوم کند، در شرایط ظالمانه موجود،  اجرای حکم آنها غیرممکن است و تنها در درازمدت کمی بر روی افکارعمومی جهان تاثیر می‌گذارد.

۶/ کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل درباره مذاکرات آتش‌بس که در پاریس در جریان است، اعلام کرد: این ما(صهیونیست‌ها) نیستیم که مذاکرات را مدیریت می‌کنیم؛ بلکه یحیی سنوار و محمد ضیف هستند که از داخل غزه ما را مدیریت می‌کنند! شبکه عبری‌زبان افزود: اسرائیل با قطر، آمریکا و حتی حماس که در خارج از غزه و مقرش در قطر است، مذاکره‌ نمی‌کند؛ با «یحیی سنوار» و «محمد ضیف»ی مذاکره می‌کند که داخل غزه‌اند!

اذعان صهیونیست‌ها به مذاکره با سران حماس در حالی است که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم تروریست صهیونیستی همان روزهای نخست پس از عملیات طوفان الاقصی گفته بود: یحیی سنوار و محمد ضیف باید خود را مرده بپندارند چون به سرعت آنها را می‌کشیم. حال اسرائیل که با شعار نابودی حماس و کشتن سران آن، جنگ را آغاز کرد و همواره مدعی بود حماس را به رسمیت نمی‌شناسد که بخواهد با آن مذاکره کند، در حال مذاکره با همان‌هاست که باید خود را ترورشده فرض می‌کردند!

اذعان اشغالگران قدس شریف به قدرت «حماس» ۲۰ هزار نفره که ۱۲۰ روز است تحت شدیدترین حملات هوایی - معادل فروریختن ۵ بمب اتم که در هیروشیما و ناکازاکی کشتار به راه انداخت - و یکصد روز است در حال مقابله با  نیروی زمینی مجهز رژیم صهیونیستی است و اینکه رسماً معترفند با این حال باز هم این گروه مقاومت تصمیم‌گیرنده روند مذاکرات است، نه سران اشغالگران، بار دیگر اثبات می‌کند نه باید به دادگاه لاهه و نتایج احتمالی حکم آن دل بست، نه به سازمان ملل و مدعیان دروغین حقوق بشر - که چشم بر قتل‌عام ۳۰ هزار غیرنظامی فلسطینی بستند - و نه به وعده‌های اعراب محافظه‌کار که پنهانی در حال توافق با اسرائیل هستند. بلکه تنها مسیر مقاومت است که فلسطین را آزاد خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

«وَ لَا تَرْکَنُوا اِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ مَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللهِ مِنْ اَوْلِیاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ؛ تکیه بر ظالمان نکنید که آتش شما را فرا‌مى‌گیرد و جز خدا ولىّ و سرپرستى نخواهید داشت و از سوى هیچ کس یارى نمى‌شوید/ سوره مبارکه هود/ آیه ۱۱۳».

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول