اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۵۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید ایرانی است

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت سازنده تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد، گفت: از بازار سه میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور یک و نیم میلیارد دلار آن معادل ۵۰ درصد توسط شرکت‌های ایرانی تولید می‌شود.

۵۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روز خود به استان گیلان و در حاشیه افتتاح یک شرکت تولیدکننده محصولات پزشکی در شهرستان رودسر اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت سازنده تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد و هم اکنون یکصد محصول تولیدی ما دارای گواهی CE است که این امکان را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا محصول خود را به کشورهای اروپایی صادر کنند. 

به گفته وی، نشان CE یا علامت استاندارد اروپا بر روی کالا، نشانگر آن است محصولاتی که در بازار اروپا (EEA) به فروش می‌رسند، نیازمندی‌ها و استانداردهای حفاظتی بالای ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی اتحادیه اروپا را تامین کرده‌اند و کالا یا محصول با استانداردهای ایمنی اروپا انطباق دارد. 

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه تجهیزات پزشکی پرکاربرد که ارزبری بالایی دارند مانند هالوفایبر که به لحاظ دلاری حجم انبوهی از واردات کشور را به خود اختصاص داده در اولویت برنامه‌های تولیدی و حمایتی ما قرار گرفته است، گفت: الیاف هالو که به هالو فایبر نیز شناخته می‌شود گونه‌ای از الیاف مصنوعی است که خاصیت برگشت‌پذیری بسیار بالایی دارد و همین امر موجب شده تا در پرکردن مبلمان، تشک و بالشت کاربرد فراوانی پیدا کنند. 

موسوی با بیان اینکه در کشور ما سالانه بیش از ۳۵ میلیون دلار برای آنژیوکت هزینه می‌شود و این محصول حجم بالایی از واردات را به خود اختصاص داده است، افزود: به همین منظور تولید آن در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و تفاهم نامه‌ای با ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری برای رفع نیازهای اساسی کشور، سازمان غذا و دارو و ذینفعان این بخش امضا کردیم تا در کنار یکدیگر این زیست بوم را به جلو ببریم. 

وی یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم را نوسازی ماشین آلات فرسوده دانست و بیان کرد: در کشور ۱۵ هزار ماشین آلات فرسوده معدنی وجود دارد که میراث یک دهه‌عدم تحرک و بی‌اعتنایی به تولید است. 

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۱۰۰ درصدی را در تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی داشت؛ امسال نیز پیش بینی می‌شود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات به روز شوند، گفت: اگر این روند با این میزان پیشرفت ادامه یابد ظرف سه سال قادر خواهیم بود ماشین آلات فرسوده کشور را نوسازی کنیم. 

موسوی با بیان اینکه حرکت جهادی دیگر در این بخش تحول در صنعت تراکتورسازی تبریز بود که این دولت توانست میزان تولید سالیانه این محصول را از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تراکتور با یک برنامه ریزی صحیح به ۴۰ هزار دستگاه در سال برساند و امروز عقب ماندگی در این بخش نداشته باشیم، تصریح کرد: تا امروز ۲۲ میلیون دلار صادرات در بخش ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی محقق شده است و کشور ما می‌تواند در قبال واردات دام و طیور و نهاده‌های دامی به آن کشورها تراکتور بدهد. 

به گفته وی، هم اکنون بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات صنایع غذایی و ۷۰ درصد ماشین آلات نفت و گاز در داخل کشور تولید می‌شود و در بخش ماشین آلات و تجهیزات برق و الکترونیک به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در ۹ ماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده ایم. 

گفتنی است، یک شرکت تولیدی محصولات پزشکی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان رودسر بهره‌برداری شد. 
پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول