اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک شرکت نساجی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی و تحقیقاتی بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک شرکت نساجی به امضا رسید.

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک شرکت نساجی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نشست فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اعضای هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک برگزار شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت مدیریت زنجیره ارزش صنایع همگن پوشاک شهر فرودگاهی سهامی خاص در حاشیه نشست، با هدف همکاری آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، مشاوره‌ای و مطالعاتی در راستای رفع مسایل و نیازهای بخش‌های صنعت و تجارت مورد نیاز این مجموعه‌ها تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد کردند.

این تفاهم نامه راهبردی دو جانبه با هدف رشد و ارتقاء تحقیق و توسعه در زنجیره ارزش صنعت نساجی، مد و پوشاک و بهره‌گیری از امکانات مختلف علمی، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، نوآوری و فناوری بین علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ابوالقاسم آقاحسین شیرازی مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره ارزش صنایع همگن پوشاک شهر فرودگاهی (سهامی خاص) و هوشیار فقیهی رییس هیات مدیره شرکت منعقد شد.

موضوع تفاهم نامه، همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، کاربردی، نوآوری و فناوری مرتبط با صنعت نساجی، مد و پوشاک با هدف ایجاد و تقویت تحقیق و توسعه مشارکتی و بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان و متخصصان طرفین و برنامه‌ریزی برای دستیابی به موارد اولویت‌دار می‌باشد.

رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این نشست با بیان اینکه صنایع نساجی و پوشاک به لحاظ اقتصادی و رفع نیاز مردم در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: شکوفایی در مجموعه پوشاک و نساجی که امروز به وجود آمده است را باید به فال نیک بگیریم.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای رقابتی و حمایت از صادرات در این حوزه جزو ضروریات است، باید مزیت‌های متعددی به لحاظ کیفی و اقتصادی برای کمک به این فضای رقابتی به وجود بیاوریم.

مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم در این نشست با اشاره به دیدار اخیر جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری روی مسأله صنایع خرد، کوچک و متوسط تأکید ویژه دارند که این موضوع تکلیف ما را برای ارائه خدمات و تأمین زیرساخت‌های لازم بیشتر می‌کند.

وی، با اشاره به اهمیت سازمان متبوع خود در مجموعه وزارت صمت اضافه کرد: با توجه به استقرار ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، نقش سازمان ما در به‌همرسانی فعالیت‌های توسعه‌ای، شکل‌گیری و توسعه زنجیره تأمین، خوشه‌های کسب و کار و تأمین زیرساخت‌های صنعتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوعات مرتبط با سازمان ما نگاه خاصی دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول