اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طلب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تامین اجتماعی استان مرکزی از بدهکاران

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان مرکزی از طلب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی این اداره از بدهکاران خبر داد.

طلب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تامین اجتماعی استان مرکزی از بدهکاران

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  علیرضا حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  در اداره کل تامین اجتماعی اظهار کرد: درحال حاضر کارگاه‌های فعال استان به ۲۴ هزار و ۷۵۷ رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون کارفرمایان مکلفند تحت هر عنوان باید کارگر را بیمه کنند، کارگری که در کارگاه حادثه ببیند در محل کار بوده و مسئولیت آن با کارفرما است، که  ۷ درصد سهم کارگر و ۲۳ درصد سهم کارفرما است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همچنین از پرداخت هزینه ازدواج به کارگران خبر داد و گفت: کارگران می‌تواند بر اساس دو ماهه اخر حقوق کمک هزینه ازدواج دریافت کنند.

حسینی با اشاره به سیر صعودی مستمری بگیران گفت: در مرداد ۱۴۰۰ حدود ۱۰۲ هزار و ۹۰۸ نفر مستمری بگیر بودند که هم اکنون به 109 هزار و ۳۰۴ نفر رسیده است، همچنین آمار بیمه شدگان خاص نیز به ۹۱ هزار که به ۱۰۵ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: در بحث مزایای بلند مدت ۸ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان و در مزایای کوتاه مدت ۲۹۱ میلیارد تومان پرداخت کردیم، عمده پرداختی‌ها نیز  مزایای بلند مدت بوده است.

حسینی بیان کرد: بیمه شدگان اصلی در مردادماه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱۷ هزار نفر و ۱۹۶ نفر بوده‌اند که این آمار اکنون به ۳۵۳ هزار و ۸۷۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بدهکاران تامین اجتماعی این استان در سال جاری تعیین تکلیف و بدهی ۶۸ درصد نیز تقسیط و در حال پرداخت است، گفت: طلب این اداره از بدهکاران ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی یک‌هزار و ۳۸۹ تقسیط نامه در حوزه اجراییات و سه هزار و ۳۴۰ تقسیط در حوزه وصول حق بیمه طی یک سال گذشته صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی  جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان را  یک‌ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۷ نفر و ضریب پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان مرکزی را 74.36 درصد است.

 مدیر درمان  استان مرکزی نیز گفت: درحوزه درمان تامین اجتماعی ۳ بیمارستان در اراک، ساوه و شازند، ۹ کلینیک، ۳۳۲ تخت بستری و ۱۵ تخت  دیالیز در استان وجود دارد.

روح‌الله سهرابی افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۱ هزار خدمت سرپایی، بالغ بر ۳۵ هزار عمل جراحی، ۹ هزار زایمان در مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی اداره بیماری مزمن و سالمندی با هدف شناسایی بیماری‌های شایع در خانم‌ها و آقایان،  راه اندازی 10 کلینیک بیماری دیابت و فشار خون را از اقدامات مثبت دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ضریب اشغال مراکز بالای ۸۵ درصد است که نشان از اعتماد مردم به تامین اجتماعی است.

وی گفت: در بخش توسعه فضای درمان ۱۱ پروژه افتتاح و ۱۴ هزار و ۱۱۵ متر مربع افزوده شده است.

سهرابی بیان کرد: استان مرکزی رتبه نخست را در پرداخت نسخه الکترونیک کسب کرد، یکی از اهداف دولت سیزدهم صیانت از بیمه شدگان است.

وی از تشکیل 2 هزار و 580 پرونده زوجین نابارور خبر داد و گفت: در دوسال و نیم گذشته ۹۳ میلیارد تومان هزینه در این بخش پرداخت شده است.

 پایان پیام 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول