اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ترکیه پهپادهای پیشرفته به مصر می‌فروشد

مقام‌های ترکیه‌ای روز دوشنبه از سفر رئیس جمهور این کشور به مصر و فروش شماری از پهپادهای پیشرفته و معروف خود به این کشور واقع در آفریقا خبر دادند.

ترکیه پهپادهای پیشرفته به مصر می‌فروشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت، پس از عادی سازی روابط با مصر پس از یک دهه سردی روابط، ترکیه با ارائه پهپادهای معروف خود به قاهره موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه قرار است یک هفته دیگر به مصر سفر کند تا با «عبدالفتاح السیسی» همتای خود دیدار کند.

فیدان به رسانه‌های ترکیه‌ای گفت، رئیس جمهور ترکیه در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تجارت، انرژی و امنیت با السیسی گفت‌‌وگو خواهد کرد.

وی گفت:«عادی سازی روابط ما برای مصر برای داشتن فناوری‌های خاص مهم است. ما توافقنامه‌ای برای ارائه پهپادها و سایر فناوری‌ها به مصر داریم.»

اتیوپی که روابط سردی با مصر بر سر سد برق آبی در دارد، در میان خریداران پهپادهای ترکیه قرار گرفته است.

پیشتر گزارش شده بود که مصر قصد خرید پهپادهای «بیرقدار تی بی-۲» را از ترکیه دارد. نکته قابل توجه اینکه پهپادهای بیرقدار ترکیه در جنگ داخلی لیبی، علیه نیروهای «خلیفه حفتر» به عنوان هم‌پیمان مصر وارد عمل شد و توانست صحنه نبرد را تغییر دهد.

دولت مغرب نیز به عنوان دیگر کشور آفریقایی اقدام به خرید پهپاد بیرقدار از ترکیه کرده است و همزمان الجزایر نیز به عنوان کشوری که در تنش با مغرب به سر می‌برد قصد خرید این پهپادها را از ترکیه دارد.

پهپادهای ترکیه در جنگ روسیه و اوکراین البته عملکرد خوبی نشان ندادند و پدافند روسیه بر آن‌ها غلبه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول