اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

وزیر ارتباطات پوشش کامل پروژه فیبرنوری چند شهر یزد را افتتاح خواهد کرد

وزیر ارتباطات برای افتتاح پروژه پوشش کامل فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا و چند طرح ارتباطی در سفری یک روزه به استان یزد می رود.

وزیر ارتباطات پوشش کامل پروژه فیبرنوری چند شهر یزد را افتتاح خواهد کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب (دوشنبه) همزمان با ایام مبارک دهه فجر، به یزد سفر می کند.

قرار است در سفر زارع پور، با افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا، بطور کامل این سه شهر تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند.

در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا که از طریق اپراتور پیشگامان اجرا شده، بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی و خصوصی صورت گرفته است تا دسترسی بیش از 53 هزار خانوار به سرعت های چندصدمگابیتی اینترنت فراهم شود.

وزیر ارتباطات همچنین ضمن بازدید از روند احداث این پروژه در شهرستان یزد، ۲۹۹ پروژه ارتباطی این استان را که با سرمایه گذاری بیش از 725 میلیارد تومان احداث شده را نیز افتتاح کند.

از جمله این پروژه ها می توان اشاره کرد به راه اندازی 3 سایت 5G تلفن همراه در شهر یزد، احداث 15 سایت ارتباطی در بخش روستایی، راه اندازی باجه های پست بانک روستایی در شهرک صنعتی، عقدا و ترک آباد و همچنین فاز دوم توسعه شبکه IP ملی در این استان که افزایش 25 درصدی ظرفیت را در استان به همراه دارد.

علاوه بر آن، وی ضمن بررسی کیفیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای میبد و یزد و حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر اردکان، از خط تولید فیبرنوری در مجموعه کارخانجات کابل های مخابراتی شهید قندی نیز بازدید می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول