اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تایید صلاحیت ۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس

رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تاکنون ۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در این استان تایید صلاحیت شده اند.

تایید صلاحیت ۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل قزل سفلی، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در مرحله پیش ثبت نام ۲ هزار و ۷۳۹ نفر در این استان اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی ادامه داد: با آغاز بررسی صلاحیت ها، صلاحیت یک هزار و سه نفر از داوطلبان از سوی هیات های اجرایی و ۶۶۸ نفر نیز از سوی هیات های نظارت استان مورد تایید قرار گرفت.

او اظهار کرد: در ادامه روند بررسی صلاحیت ها و در چهار مرحله در مجموع ۲۳۹ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و تا تعداد کل افراد تایید صلاحیت شده در ۱۵ حوزه انتخابیه استان به ۹۰۷ نفر برسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از آنجا که ۱۹ بهمن ماه جاری آخرین مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان است، لذا امکان ایجاد تغییر در آمار مذکور همچنان وجود دارد.

قزل سفلی افزود: پس از اتمام زمان بررسی صلاحیت داوطلبان، افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته سه روز مهلت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند و پس از بررس مجدد اعتراضات، لیست نهایی افراد تایید شده در روز اول اسفند ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۵ بهمن آخرین مهلت تغییر حوزه های انتخابیه و ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری نیز آخرین فرصت برای انصراف از داوطلبی نمایندگی مجلس خواهد بود و فرایند تبلیغات نیز از سوم اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ساعت هشت صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

افزون بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان فارس، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واحد شرایط رای دادن و شرکت در انتخابات هستند که ۱۴۶ هزار نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

قزل سفلی، با اشاره به برگزاری نیمه الکترونیک انتخابات در فارس افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات، رای گیری به وسیله یکی از مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت انجام خواهد شد.

پیش بینی سه هزار و ۵۱۴ شعبه ثبت و سیار در فارس

وی، با اشاره به پیش بینی سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رای در استان گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار است و ۲ هزار و ۴۷ شعبه شهری و یک هزار و ۴۶۷ شعبه نیز روستایی است.

رییس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: در انتخابات آتی ۸۷ هزار و ۲۰۵ نفر به عنوان عوامل نظارت، عوامل تامین کننده امنیت و هیات های بازرسی نقش آفرینی خواهند کرد.

قزل سفلی گفت: در استان فارس ۲۰ نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان نام نویسی کردند که از این تعداد تاکنون چهار نفر تایید صلاحیت شده اند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول