اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش آمریکا و انگلیس برای توجیه تجاوز نظامی با بهانه‌های مضحک

نمایندگان آمریکا و انگلیس در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه ادعا کردند که هدف از حملات تجاوزکارانه به عراق، سوریه و یمن حفاظت از آزادی کشتیرانی و نظامیان آمریکایی است.

تلاش آمریکا و انگلیس برای توجیه تجاوز نظامی با بهانه‌های مضحک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست شورای امنیت مدعی شد: «هدف اقدامات ما در دریای سرخ نجات جان انسان‌ها و حفاظت از آزادی کشتیرانی بین‌المللی است».

وی که کشورش با نقض حاکمیت یمن حملات تجاوزکارانه‌ای را به این کشور انجام داده، افزود: «حملات شبه‌نظامیان حامی ایران در خاورمیانه را محکوم می‌کنیم».

در ادامه، نماینده آمریکا نیز در حالی که کشته‌شدن ۳ نظامی آمریکایی را غیرقابل قبول می‌داند اما با کشتار چند هزار نفر از مردم غرب آسیا مشکلی ندارد، ادعا کرد: «هدف ما حفاظت از آمریکایی‌ها است!»

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما نمی‌خواهیم درگیری‌ها در منطقه گسترش یابد و برای مهار درگیری در غزه تلاش می‌کنیم. همچنین به ایران در مورد حمله به آمریکایی‌ها هشدار دادیم، اما نتوانست نیروهای نیابتی خود را مهار کند».

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

پیش از این، «محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت انصارالله بامداد دوشنبه در واکنش به تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به یمن گفته بود که این حملات بی‌نتیجه است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول