اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وداع با فاتح حاج عمران در اصفهان

مراسم وداع با امیر غضنفر آذرفر، فاتح حاج عمران در اصفهان برگزار شد، در این مراسم جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان اصفهان حضور داشتند.

وداع با فاتح حاج عمران در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه و فاتح عملیات «کربلای ۷ » در سن ۸۴ سالگی روز یک‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه بر اثر کهولت سن در اصفهان درگذشت.

مراسم وداع با امیر غضنفر آذرفر، فاتح حاج عمران در اصفهان برگزار شد، در این مراسم امیر کیومرث احمدی  و جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان اصفهان حضور داشتند.

پیکر این فرمانده، تا ساعتی دیگر با حضور امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در قطعه ۲۲ باغ رضوان اصفهان قطعه ایثارگران به خاک سپرده خواهد شد.


ادای احترام به فرمانده شهید امیر غضنفر آذرفر

 

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۱۸ در روستا مغانک واقع در جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان متولد شد.

وی در دوران فعالیت خود در ارتش جمهوری اسلامی مناصبی همچون فرماندهی لشکر ۶۴ ارومیه، فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان، فرماندهی لشکر ۸۴ لرستان و فرماندهی قرارگاه غرب را بر عهده داشت.

به دنبال پیروزی لشکر ۶۴ ارومیه در عملیات کربلای ۷ در اسفندماه ۱۳۶۵؛ امام خمینی (ره) طی تماس بی‌سیمی به وی تبریک گفت.

سرتیپ آذرفر سال ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش خمپاره ضدانقلاب در پادگان مریوان از ناحیه دو پا مجروح شد.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، سال ۱۳۳۶ در دانشکده افسری ثبت‌نام و در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد.

آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد و رنجر و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) در شمار دانشجویان عالی قرار داشت.

امیر سرتیپ آذرفر سال ۱۳۳۹ به استخدام ارتش درآمد و پس از گذراندن دوران دانشکده افسری در لشکرهای کردستان و لرستان به عنوان فرمانده دسته مشغول خدمت شد و با گذراندن دوره‌های هوابرد و تکاور در داخل کشور با درجه ستوانی برای طی دوره‌های تکمیلی نظامی به خارج از کشور اعزام شد.

او دوره‌های تکاور، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برف‌گیر، اسکی نظامی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول