اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از ساخت گورستان جدید در تهران تا گرفتن مجوز تراموا از شورا

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت گورستان جدید در تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: چند نقطه مشخص شده و باید به شورا برای تصویب بیاید.

از ساخت گورستان جدید در تهران تا گرفتن مجوز تراموا از شورا

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 17 بهمن 1402 در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز شورای شهر گزارشی از بازار تهران توسط احمد علوی عضو شورای شهر تهران ارائه می شود.
وی با بیان اینکه به دستورات جلسات می پردازیم ،گفت:  بحث جرایم عوارض قطع درخت و امحای فضای سبز امروز مطرح و همچنین بحث عوارض آنتن ها و دکل ها که توسط مخابرات و دیگران نصب می شود بررسی می شود.

چمران گفت: برای احداث دکل ها باید از  شهرداری مجوز گرفته  و عوارض سالیانه پرداخت شود و در ادامه جلسه امروز هم  به موضوع اساسنامه سازمان بهشت زهرا پرداخت می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که  گفته شده برای ال .آر. تی نیاز به مجوز شورا نیست، گفت:  مجوز شورا برای  طرح جامع ارائه شده؛  ولی این طرح در سال 98 بوده و تقریبا تصویب شده؛ ولی شروطی دارد که شهرداری باید تکمیل کند دوستان هم این کارها تکمیل و به شورای عالی ترافیک ارائه کردند.

چمران تاکید کرد اما برای احداث تراموا حتما شهرداری باید از شورا  مجوز دریافت کند؛ برای تراموا مسیر و بودجه اعتبار باید در  صحن شورا شورا تصویب شود در غیراینصورت کار عملیاتی نمی شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت  آرامستان جدید  برای تهران، گفت: مطالعات انجام شده و مدیران شهری در 4 نقطه به نتیجه رسیده اند و باید برای تصویب به شورا بیاید ؛ به دلیل گران شدن زمین نمی توانم نقاط را اعلام کنم اما بهشت زهرا در حال پر شدن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه با بیانات مقام معظم رهبری وظیفه مدیریت شهری سنگین‌تر می‌شود، گفت: اگر ما در مورد تهران سخن بگوییم؛ ممکن است بگویند که چون متولد این شهر هستیم، در مورد آن صحبت می‌کنیم. اما در مورد تهران بی‌توجهی(از سوی دولت و مجلس) شده است و  امیدواریم شورا و شهرداری بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

مردم افغانستان توسط آمریکا کشته می شوند
همچنین در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران  مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:   ۲۸ هزار زن و کودک در فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل به شهادت رسیدند و سازمان ملل در برابر این جنایات سکوت می کند، تنها به این واسطه که تحت حمایت آمریکاست.

وی با بیان اینکه هنوز مردم افغانستان توسط آمریکا کشته می شوند، گفت:  مردم مظلوم غزه از ابتدایی ترین امکانات همچون آب و غذا برخوردار نیستند و اجازه نمی‌دهند مواد غذایی به آنها برسد.

به گفته پیرهادی، بنده از وزارت امور خارجه تقاضا دارم نگاه فعالانه خود را تقویت کرده و این موضوع را پیگیری کنند. مردم باید بدانند که وقتی کشوری از لحاظ نظامی تقویت نشده باشد، به آن رحم نخواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: چرا حقوق بشر سکوت کرده و این خجالت آور است، دولتمردان سکوت کرده و دم از حقوق بشر می زنند اما برای کشته شدن یک نفر در کشوری دیگر، بلوا به پا می کنند.

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مهدی چمران گفت: در آن زمان بنده از نزدیک شاهد حضور فرماندهان، امرا و پرسنل ارتش در مدرسه علوی بودم  که روز عجیب و پرشوری بود بطوریکه بسیاری از آنها ابتدا با لباس مبدل آمدند و در زیر زمین محل دیدار البسه خود را عوض کرده و با اونیفرم ارتش به امام راحل ادای احترام و با ایشان بیعت کردند.

وی ادامه داد: همین اقدام باعث شد تا پشت ارتش شاهنشاهی به خاک مالیده شود. چرا که اینها پرسنل همان ارتشی بودند که امریکا آنها را مطمئن ترین پایگاه برای حفظ تاج و تخت شاه می پنداشت و میلیاردها دلار برای تجهیز آن هزینه کرده بود تا حافظ منافع امریکا در ایران باشد. اما این حضور، تلألوء پیوستن ارتش به ملت بود.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ در آستانه نوزدهم بهمن ماه (روز نیروی هوایی ارتش) و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، مراسم دیدار و تجدید بیعت کارکنان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی)، امسال به دلیل تقارن این روز با سالروز مبعث رسول مکرم اسلام درصبح روز۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
چمران همچنین با تبریک فرارسیدن بعثت حضرت رسول اکرم (ص) این رویداد الهی را در تاریخ قرون و تمامی عرصه ها بی نظیر برشمرد و عنوان کرد: مبعوث شدن پیامبرمکرم اسلام، در اصل پایان دهنده سلسله انبیاء الهی و ارائه کاملترین مکتب و دین برای تمام بشریت بنام اسلام بود که امیدآن داریم تا همه ما در سایه هدایت و رهبری های حضرت محمد(ص) هدایت یافته حق باشیم.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول