اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۶۷۰ روستا در زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با یادآوری اینکه ۶۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، گفت: امیدواریم ۴۲ روستا باقی مانده هم تا شهریورماه سال آینده و یا در هفته جهانی ارتباطات به شبکه متصل شوند.

۶۷۰ روستا در زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه برنامه وزارت ارتباطات این است که همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار حداقل یک ارتباط اینترنت پرسرعت داشته باشند و یا به عبارتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، اظهار داشت: در حال حاضر از ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان ۶۷۰ روستا حداقل یک ارتباط اینترنت پر سرعت دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در طول یک سال گذشته ۳۸ سایت با اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان برای زیر پوشش قرار دادن ۴۲ روستا راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت ندارند و یا نیاز به بهینه‌سازی دارند، گفت: برنامه وزارت‌خانه هم این است که که در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ هیچ روستایی بدون ارتباط اینترنت پرسرعت نداشته باشیم.

 توکلی با یادآوری اینکه ۶۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، ادامه داد: امیدواریم ۴۲ روستا باقی مانده هم تا شهریورماه سال آینده و یا در هفته جهانی ارتباطات به شبکه متصل شوند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه‌های راهبردی وزارت بحث ارتباطات فیبر نوری در روستاهاست، گفت: در این راستا یک پروژه‌ای در حد ۶۳۳ کیلومتر برای استان طراحی شده است که حدودا ۱۰۰ کیلومتر  آن اجرایی شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول