اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

اهدای «نشان فداکاری» به خانواده‌های ایثارگران نیروی هوایی ارتش

مراسم اعطای نشان فداکاری به خانواده‌های ایثارگران نهاجا با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اهدای «نشان فداکاری» به خانواده‌های ایثارگران نیروی هوایی ارتش

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم اعطای نشان فداکاری به خانواده‌های ایثارگران نیروی هوایی ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نهاجا برگزار شد.

همچنین؛ در این مراسم به تعدادی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش نیز نشان جوانمردی اهداء شد.

شهید سرلشکر خلبان علیرضا فتوحی شعار

خلبان شهید علیرضا فتوحی‌‏شعار که متولد  23 فروردین‌ ‏1336 در روستای خاوه جنوب ورامین است،770 ساعت پرواز با جنگنده فانتوم را در کارنامه خود دارد.
این شهید والامقام  در 28 تیر ‏1366 در خلیج‌فارس، طی یک نبرد هوایی نابرابر به محاصره چندین فروند از میراژهای عراقی درآمد و مورد هدف موشک‌های آن‌ها قرار گرفت و به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

شهید امیر سرلشکر خلبان همایون حکمتی

همایون حکمتی متولد یازدهم اسفند 1329 در تهران است که 1213 ساعت پرواز در کارنامه خود دارد. هواپیمای وی در  پانزدهم خرداد 1363 در یک درگیری هوایی مورد اصابت موشک هوا‌به‌هوای قرار گرفت و به مقام شامخ شهادت نائل آمد. وی جزو شهدای جاویدالاثر نیروی هوایی ارتش است.

شهید سرلشکر امرالله اسعدی‌یساقی

امرالله یساقی هفتم شهریور در قوچان دیده به جهان گشود و در صبحگاه هشتم مهر 1359 حین بازگشت از مأموریت موفق بمباران خطوط مواصلاتی دشمن و عقبه آن در استان العماره توسط موشک‏های ضد هوایی دشمن مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

جانباز سرهنگ محمد جوانمردی خالص

سرهنگ بازنشسته محمد جوانمردی در طول دفاع مقدس در مأموریت‌های خطیر بسیاری شرکت داشت. وی با 1202 ساعت پرواز، به علت سه بار ترک اضطراری هواپیما مبتلابه ضایعات کمری، گردنی و نارسایی کلیه به مقام جانبازی نائل آمده است.

در این مراسم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیر خلبان محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و جمعی از فرماندهان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول