اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تمامی مجوزهای کسب و کار کاغذی تاپایان سال جاری اعتبار دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: تمامی مجوزهای کسب و کار کاغذی قدیمی تاپایان سال جاری دارای اعتبار بوده و پس از آن خدمات دولتی و بانکی به صاحبان آنها ارایه نمی‌شود.

تمامی مجوزهای کسب و کار کاغذی تاپایان سال جاری اعتبار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملااسماعیلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تمامی مجوزهای کسب و کار کاغذی قدیمی تاپایان سال جاری دارای اعتبار بوده و پس از آن خدمات دولتی و بانکی به صاحبان آنها ارایه نمی‌شود، اظهار کرد: صاحبان مشاغل دارای مجوز کسب و کار قدیمی کاغذی می‌توانند طی فرآیندی سریع و ساده در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز خود رابه مجوز الکترونیک تبدیل کنند.

وی ادامه داد: ثبت درخواست و صدور تمامی مجوزهای کسب و کار هم اینک به صورت کاملا متمرکز از طریق درگاه ملی مجوزها به آدرس www.Mojavez.ir انجام می‌شود و صدور مجوزهای کاغذی با مهر و امضای اشخاص و خارج از فرآیند درگاه ملی مجوزها غیر قانونی و جرم است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که از درگاه ملی مجوزها درخواست صدور مجوز کنند تحت حمایت کامل قانون قرار دارند و میزان اهمیت این فرآیند برای نظام حکمرانی اقتصادی کشور به اندازه ای است که چنانچه صادرکنندگان مجوزهای کسب و کار پس از گذشت مدت زمان مندرج در درگاه ملی مجوزها، مجوزشان بدون دلیل قانونی صادر نشود، با ثبت شکایت در این درگاه، مجوزشان بطور خودکار و بدون بررسی مجدد توسط دستگاه صادرکننده مجوز، صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۹ مجوز کسب کار از ابتدای سال گذشته در این استان صادر شده‌ است، بیان کرد: ۴۰ هزار و ۸۰۲ درخواست مجوز کسب و کار از ابتدای سال گذشته تاکنون از استان مرکزی در این درگاه ثبت شده که حدود ۵۰ درصد این درخواست مجوزها، منجر به صدور مجوز شده‌ است.

به گفته وی بیشترین تعداد درخواست صدور مجوز در استان مرکزی مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 7 هزار و ۲۰۵ مورد درخواست بوده‌ است که 4 هزار و ۲۶۵ مورد به صورت کامل ثبت و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت برخط صادر شده‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: صدور مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها یک طرح بزرگ و حساس در سراسر کشور بوده و بدیهی است که اجرای موفقیت آمیز آن علاوه بر اجرای تکالیف دستگاه‌های اجرایی دولت نیازمند همراهی، همکاری و همدلی تمامی فعالان اقتصادی، نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی نیز دارد.

پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول