اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو با حضور وزیر اقتصاد کلنگ‌زنی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: واحدهای تولیدی می توانند در منطقه ویژه ارومیه - سرو با کمترین هزینه و فاصله، عملیات ترانزیتی و گمرکی خود را با ترکیه انجام دهند.

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو با حضور وزیر اقتصاد کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مراسم کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به جهت اهمیت راهبردی در حوزه گمرک، در صدر استان های کشور قرار داشته و موقعیتی کم نظیر در حوزه گمرک و تبادلات با کشورهای همسایه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت این استان و تلاش مسئولان استانی به ویژه استاندار آذربایجان غربی، روند خوبی را در گمرکات این استان شاهد هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به برنامه های دولت در راستای توسعه فعالیت گمرکات و توجه به پشتیبانی و تسهیل فعالیت ها در این نهاد نیز اشاره کرده و افزود: امسال اتفاقات خوبی در این خصوص رخ داده و برنامه هایی برای تجهیز و هوشمند شدن گمرکات و توسعه پشتیبانی و تسهیل زمان تشریفات گمرکی، در دستور کار قرار دارد.

خاندوزی همچنین با اشاره به پیشنهاد اختصاص بخشی از افزایش عایدات گمرکی به خود استان های محل فعالیت گمرک، اضافه کرد: چشم انداز بهره مندی آذربایجان غربی از این تحرک خوبی که مسئولان استانی ایجاد کرده اند، در حوزه ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه بسیار خوب است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی، افزود: اجرایی شدن بخش مهمی از منطقه ویژه اقتصادی سرو که پیش از این مقدماتش به لحاظ تصویب اساسنامه و تعیین مدیریت عامل منطقه مشخص شده بود و دیدار با فعالان اقتصادی استان، امروز در دستور کار قرار دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان تصریح کرد: می توان زمینه طی کردن مسیر توسعه اقتصادی استان را که طی ۲ سال گذشته روند مناسبی را با همت استاندار آذربایجان غربی طی کرده، برای سال ۱۴۰۳ با شتاب بیشتری فراهم کرد.

وی گفت: این منطقه ظرفیتی بی بدیل برای واحدهای تولیدی و استفاده بهینه از پتانسیل مرز است.

سید احسان خاندوزی افزود: طبق تعهد سازمان مسئول مدیریت منطقه ویژه، در دهه فجر سال آینده، اتمام مرحله اجرایی شدن زیرساخت های این منطقه ویژه اقتصادی اعلام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش های حصارکشی و فنس طی ۶ ماه و در مدت کوتاه‌تر به سرانجام می رسد، خاطرنشان کرد: با همت دستگاه های متولی، یکی از ظرفیت های بسیار خوب آذربایجان‌غربی در جوار مرز سرو و گمرک این منطقه به فرصت بی بدیلی برای شرکت های تولیدی تبدیل می شود تا در کوتاهترین زمان از مزیت های منطقه ویژه استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه افزود: واحدهای تولیدی می توانند در منطقه ویژه ارومیه - سرو با کمترین هزینه و فاصله، عملیات ترانزیتی و گمرکی خود را با ترکیه انجام دهند.

خاندوزی در پایان تصریح کرد: ضمن تسریع شروع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو، برای بهره‌برداری از ایکس ری مرز سرو نیز تدابیری اندیشیده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول