اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

امروز 6 فیلم جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود

6 فیلم «آغوش باز»، «آپاراتچی»، «نبودنت»، «دروغ‌های زیبا»، «شه سوار» و «بهشت تبهکاران» در روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم به روی پرده می‌رود.

امروز 6 فیلم جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین روز جشنواره فیلم فجر در قم با اکران شش فیلم «آغوش باز»، «آپاراتچی»، «نبودنت»، «دروغ‌های زیبا»، «شه سوار» و «بهشت تبهکاران» در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر دنبال می‌شود.

* دروغ‌های زیبا

پردیس سینمایی «بازار شهر» روز دوم جشنواره را با «دروغ‌های زیبا» ساخته مرتضی آتش‌زمزم در ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌کند.

آتش‌زمزم در این سال‌ها، یکی از فعالان سینمای کودک و نوجوان بوده است و مهرماه امسال پروانه‌ زرین بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را برای فیلم «قهرمان من» به خانه برد.

«بن‌بست»، «مرگ سپید» و «مالیخولیا» از دیگر آثار این کارگردان است و ساخت مجموعه‌های مستند «بهشت گمشده» و «خواهری در لاهور» و سریال‌های «سایه‌های شهر»، «سایه سلطان» و «خاتون» از جمله ساخته‌های تلویزیونی این کارگردان هستند.

او در جدیدترین ساخته سینمایی خود با «دروغ‌های زیبا» به جشنواره فیلم فجر آمده است، فیلمی که محصول مشترک ایران و بنگلادش است و در دو شهر داکا و قاضی‌پور بنگلادش ضبط شده است.

در خلاصه داستان یک خطی فیلم «دروغ‌های زیبا» که در بنگلادش با نام «فرشته» شناخته می‌شود، آمده است: «فرشته و همسرش امجد برای زندگی به سختی تلاش می‌کنند، آنها مجبور می‌شوند تصمیم سختی برای زندگی‌شان بگیرند...»

جایا احسن، شمون فاروق، سومان ریکیتا، سالم شاهد، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس از بازیگران این فیلم هستند.

*بهشت تبهکاران

دومین فیلمی که مخاطبان پردیس سینمایی بازار شهر در دومین روز جشنواره به تماشا می‌نشینند، «بهشت تبهکاران» مسعود جعفری جوزانی است.

فیلمساز ۷۵ ساله سینمای ایران که ۴۰ سال از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی‌اش با نام «جاده‌های سرد» می‌گذرد اما برای بیشتر علاقه‌مندان با ساخت سریال فاخر و ماندگار «در چشم باد» شناخته می‌شود.

شیر سنگی، در مسیر تندباد، دل و دشنه، یک مرد یک خرس، بلوغ، برگر و پشت دیوار سکوت از دیگر آثار این سینماگر کهنه‌کار سینمای ایران است که دو سیمرغ جشنواره فجر را نیز به خانه برده و در این سال‌ها بارها داوری جشنواره را برعهده داشته است.

«بهشت تبهکاران» نهمین فیلم بلند سینمایی جعفری جوزانی است که اواخر تابستان سال گذشته کلید خورد اما آن‌قدر مراحل پس‌تولید آن طول کشید که به جشنواره سال گذشته نرسید و حالا امسال در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

داستان فیلم «بهشت تبهکاران» فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ روایت می‌شود. سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد.

در «بهشت تبهکاران» تعدادی از بازیگران سینمای ایران از جمله امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق‌ نورد، حسام منظور، رضا شفیعی‌ جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی ‌تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار و جواد طوسی به هنرنمایی پرداخته‌اند و افسانه بایگان و فرهاد قائمیان با نقش آفرینی خود، حضور افتخاری دارند.

* شه سوار

تماشاگران سینما تربیت قم در سانس نخست روز دوم این جشنواره به تماشای «شه سوار می‌نشینند، فیلمی که به کارگردانی حسین نمازی ساخته شده است.

«شه سوار» سومین فیلم حسین نمازی کارگردان ۴۲ ساله سینمای ایران است. او هفت سال قبل نخستین فیلم خود با نام «آپاندیس» را درباره پیوند اعضا ساخت و دو سال قبل با کمدی اجتماعی «شادروان» راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر شد که مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

نمازی در این میان، سریال «حوالی پاییز» را برای تلویزیون با موضوع «شهدای منا» ساخت و حالا در سومین تجربه فیلمسازی بلندش فیلم «شه سوار» را با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و بخش خصوصی به جشنواره چهل‌ودوم آورده که به مانند «شادروان»، روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی است.

در خلاصه داستان فیلم «شه سوار» آمده است: «به‌ دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار به‌هم‌خورده است، خانواده او قصد پنهان کردن این خبر را دارند.»

مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، گیتی قاسمی، سعید عطایان، ایمان برات‌پور، حافظ نبی زاده، مهرناز افلاکیان، ناهید استواری، با هنرمندی عزت‌الله رمضانی‌فر با حضور امیر دژاکام بازیگران فیلم شه سوار هستند.

* نبودنت

جدیدترین ساخته سینمایی کاوه سجادی حسینی با عنوان «نبودنت»، در سانس دوم سینما تربیت به نمایش درمی‌آید.

«نبودنت» درامی اجتماعی است و قصه‌ای عاشقانه و زنانه با موضوع مهاجرت دارد. داستان این فیلم درباره زنی به نام مرضیه است که چندسالی به انتظار همسر خود نشسته ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد.

سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی‌فر و شیوا سرمست بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

* آپاراتچی

سینما ونوس در اولین سانس خود از ساعت ۱۸:۳۰ پذیرای تماشاگران فیلم «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر خواهد بود.

این فیلم که در ژانر کمدی ساخته شده و در بخش نگاه نو جشنواره قرار دارد، دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است و می‌خواهد از هر طریقی که شده نخستین فیلم سینمایی خود را ساخته و به بزرگ‌ترین رویایش که دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر است، دست پیدا کند.

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی، چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی، ولی فروتن و علیرضا استادی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

*آغوش باز

علاقه‌مندان به هنر هفتم در سینما ونوس در سانس دوم به استقبال «آغوش باز» بهروز شعیبی می‌روند و به تماشای این فیلم می‌نشینند.

بهروز شعیبی از جمله هنرمندانی است که فعالیت در سینما را با حرفه بازیگری آغاز کرد و همزمان با بازیگری نیز در کسوت کارگردانی قرار گرفت و با فیلم تحسین شده «دهلیز» نشان داد در این رشته نیز حرفی برای گفتن دارد. وی پس از «دهلیز» مسیر کارگردانی را با درام سیاسی «سیانور» ادامه داد و با «دارکوب» و «روز بلوا» و «بدون قرار قبلی» خود را تثبیت کرد.

شعیبی در ششمین تجربه فیلمسازی خود، فیلمی به محوریت خانواده ساخته و سه‌ قصه از سه زوج را روایت می‌کند. «آغوش باز» داستان «پیام» خواننده پاپ است که خود را برای کنسرت آماده می‌کند اما یک اتفاق سبب شکل‌گیری حاشیه‌های برای او و اطرافیانش می‌شود و شعیبی در پس این اتفاق، روابط آدم‌های داستان خود را روایت می‌کند.

مهدی هاشمی، احترام برومند، حسن معجونی، حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، هاتف شعیبی و نفس‌ نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول