اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرورش و کشف استعدادهای جدید، هدف غایی جشنواره سراسری موسیقی موغام است

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از کشف و پرورش استعدادهای جوان و بدیع در حوزه‌های موسیقی فولکلور و موغام به عنوان هدف غایی جشنواره سراسری موسیقی موغام یاد کرد.

پرورش و کشف استعدادهای جدید، هدف غایی جشنواره سراسری موسیقی موغام است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر نصیربیگی امروز در نشست هم‌اندیشی چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام که با حضور اساتید سرشناس این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: مرور سوابق این رویداد هنری و بررسی حضور هنرمندان نوجوان این عرصه نشان می‌دهد بسیاری از چهره‌های در حال ترقی موسیقی موغامی، از همراهان جشنواره موسیقی موغام در ادوار پیشین بوده‌اند که توانسته‌اند به مدد ذوق خود و نیر فراهم شدن بستری مناسب برای رشد و بالندگی به واسطه جشنواره موغام، انگیزه‌ای برای فعالیت بهتر پیدا کنند.

وی افزود: مایه افتخار است که شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز توانسته‌اند زمینه ساز استمرار و برگزاری جشنواره موسیقی موغام بوده و راه را برای کشف و شکوفایی این استعدادها باز شود.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی جشنواره توجه به همین موضوع است و دبیرخانه جشنواره نیز در تلاش برای پیگیری و تحقق بخشی به آن است.

نصیربیگی با دعوت از عموم فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به این حوزه برای حضور در روزهای برگزاری جشنواره ادامه داد: این جشنواره با توجه به رسالت فرهنگی نهاد شهرداری تبریز، در پی فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه پایدار و محتوایی شهروندان و نسل جوان با میراث غنی فرهنگی و ماندگار این خطه است و برای تحقق آن تلاش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری موسیقی موغام هم اکنون به یک مطالبه فرهنگی از سوی شهروندان و هم از سوی هنرمندان تبدیل شده است و اقشار مختلف شهروندان نیز راغب به استمرار این جشنواره هستند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز افزود: تلاش ما بر این پایه است از حضور هنرمندان و چهره‌های ممتاز و برتر جشنواره در مناسبت‌های مختلف بهره ببریم تا زمینه  ساز تشویق و همراهی علاقه‌مندان و نیز شهروندان در این فضا باشیم.

نصیربیگی با قدردانی از همراهی و همدلی همه هنرمندان سرشناس در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد خاطرنشان کرد: این مسیر جز با همراهی هنرمندان و اساتید این حوزه قابل پیگیری نیست و ما با تکیه به این تجربه و نیز تلاش می‌توانیم زمینه ساز برگزاری هر چه مطلوب این رویداد و تحقق اهداف آن باشیم.

چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، از اول تا چهارم اسفندماه در فرهنگسرای الغدیر برگزار و روز پنجم اسفندماه در محل همایش های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه خواهد بود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول