اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح همزمان 164 واحد مسکونی مددجویی بهزیستی آذربایجان‌شرقی

در ششمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۱۶۴ واحد مسکونی به‌طور همزمان به مددجویان بهزیستی آذربایجان‌شرقی واگذار شد.

افتتاح همزمان 164 واحد مسکونی مددجویی بهزیستی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تحویل مساکن مددجویی استان آذربایجان‌شرقی که با حضور نماینده معاونت عمرانی فرمانداری و تعدادی از فرمانداران و مسؤولان شهرستان‌ها به صورت همزمان برگزار شد با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های محوری این مجموعه تامین مسکن مددجویان و ارائه تسهیلات لازم برای ساخت و ساز است، تصریح کرد: برای ساخت و تجهیز این تعداد واحد مسکونی که هر کدام بین ۷۰ تا ۸۰ متر مربع مساحت دارد، افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بخش مهمی از این هزینه‌ها به صورت بلاعوض و توسط سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان تامین شده است.
 
وی متذکر شد: بیشترین واحدهای مسکونی مددجویی قابل واگذاری، به شهرستان‌های هشترود، میانه، هوراند، چاراویماق، بناب، اسکو، مراغه، کلیبر و بستان‌آباد ارتباط دارد.  

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای حل مشکل مسکن مددجویان به خصوص خانواده‌های دارای فرد معلول از تحویل تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۵ واحد مسکونی به این افراد از ابتدای نهضت مسکن در آذربایجان‌شرقی خبر داد که 8953 مورد واگذار شده و 4672 مورد در دست اقدام است .

صحاف افزود: تعداد واحدهای مسکن واگذار شده تا پایان دی‌ماه 1402 تعداد 819 واحد مسکونی می‌باشد.

وی همچنین از ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت، خرید و ودیعه مسکن مددجویان ذی‌نفع برای 500 نفر خبر داد.

صحاف ادامه داد: دولت برای حمایت از خانه دار شدن مددجویان بهزیستی، دریافت انشعابات آب، برق و گاز را برای یکبار کاملا رایگان کرده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی یکی از شرایط مهم و اصلی ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی را داشتن زمین به نام مددجو اعلام و اضافه کرد: بر همین مبنا خانواده‌های دارای چند معلول در اولویت قرار دارند.

صحاف همچنین از بهره‌برداری از 84 طرح اشتغال‌زایی و کارفرمایی در دهه فجر امسال خبر داد که بیشترین این طرح‌ها در شهرستان‌های میانه، اسکو، چاراویماق، خداآفرین، مراغه، هشترود و آذرشهر و ملکان قرار دارد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول