اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام انتقال سفارت آرژانتین از تل‌آویو به بیت‌المقدس

رئیس‌جمهور آرژانتین روز سه‌شنبه اعلام کرد سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل می‌کند.

اعلام انتقال سفارت آرژانتین از تل‌آویو به بیت‌المقدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور آرژانتین که به دلیل شباهت افکارش با رئیس‌جمهور سابق آمریکا به «ترامپِ آرژانتین» مشهور شده امروز سه‌شنبه انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به بیت‌المقدس را اعلام کرد.

«خاویر میلی»، از حزب راست‌گرای افراطی «آزادی پیشرو» حدود دو ماه پیش سوگند یاد کرد و کارش را به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین آغاز کرد.

خاویر میلی امروز سه‌شنبه وارد فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو شد و مورد استقبال «اسرائیل کاتص»، وزیر امور خارجه اسرائیل قرار گرفت.

کاتص از میلی بابت اعلام رسمی انتقال سفارت آرژانتین به قدس اشغالی تشکر کرد. سفر میلی به فلسطین اشغالی نخستین سفر برون‌مرزی او محسوب می‌شود.

کاتص گفت: «شما یک آدم پایبند به ارزش‌ها هستند که تنها به راستی و حقیقت متعهد است و جای تعجب ندارد که تصمیم گرفتید سریعاً به اسرائیل بیایید تا از ما در برابر این جدال برای دفاع از مردم یهود در برابر قاتلان حماس حمایت کنید.»

جنگ رژیم اسرائیل در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر منجر شده است. این جنگ همچنین آوارگی بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه را در پی داشته.

اسرائیل این جنگ را پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» آغاز کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند. گزارش‌ها حاکی است که حماس در حال حاضر ۱۳۶ اسیر اسرائیلی را در غزه نگهداری می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول