اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل مس آذربایجان روی کاغذ

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مورد شرکت مس سونگون آذربایجان هنوز انتظاراتی که از این شرکت داریم برآورده نشده است، گفت: قرار بود با مصوبه دولت و دستور رئیس جمهور شرکت مستقل تشکیل شود که فقط روی کاغذ شکل گرفته و این برای استان راهگشا نیست.

تشکیل مس آذربایجان روی کاغذ

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مالک رحمتی امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به این که استان ما در ابعاد سیاسی و اقتصادی سر ایران بوده است، گفت: اگر انقلاب ۵۷ به پیروزی رسید، قیام ۲۹ بهمنی در پشت آن بود.

وی با بیان اینکه در مورد شرکت مس سونگون آذربایجان هنوز انتظاراتی که از این شرکت داریم برآورده نشده است، خاطرنشان کرد: قرار بود با مصوبه دولت و دستور رئیس جمهور شرکت مستقل تشکیل شود که فقط روی کاغذ شکل گرفته و این برای استان راهگشا نیست.

رحمتی ابراز امیدواری کرد: این اقدام هرچه زودتر جامعه عمل بپوشد و شرکت واقعی تشکیل شود، چون برای ما شرکتی که بدون دارایی باشد، شرکتی کاغذی بیش نیست.

وی اضافه کرد: قول می دهیم در جلسه مربوط به بررسی این موضوع در وزارت اقتصاد، هیچ حرف غیر کارشناسی زد و بدل نشود؛ ما خواهان مالیاتی هستیم که حق استان است.

وی از وزیر اقتصاد درخواست کرد تا زمینه‌ای فراهم شود که گردش مالی همه شرکت‌ها در همان استان اتفاق بیفتد.

استاندار  آذربایجان شرقی ادامه داد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد آذربایجان مبنی بر اینکه " آذربایجان سر ایران است" باید پیوست داشته باشد.

وی گفت: اگر سر حرکت نکند بدن نیز حرکت نمی‌کند و چنانچه استان در شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی توسعه یابد به یقین خیر و برکت آن به همه ایران خواهد رسید.

وی با بیان اینکه صنعت آذربایجان شرقی قدمت ۶۰ ساله دارد، افزود: متاسفانه مقداری در حفظ و گسترش آن کوتاهی کردیم و در دولت مردمی و جهادی این عقب ماندگی جبران خواهد شد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد اضافه کرد: انتظارات مردم استان از شما زیاد است و امیدواریم در دولت سیزدهم به توسعه متوازن برسیم و فرصت های بسیار این استان مغتنم شمرده شود.

رحمتی گفت: اولین فرصت استان وجود ۲۷۱ کیلومتر مرز است؛ گمرک ما باید فعال شود و شهرک‌های صنعتی در این مسیر مستقر شوند.

وی گفت: بسیاری از مصوبات سفر استانی آقای رییس جمهور به آذربایجان شرقی به دلیل عدم تخصیص تسهیلات بانکی عملیاتی نشده‌اند.

وی ادامه داد: این مصوبات آن گونه که دولت انتظار داشته، عملیاتی نشده اند که امیدواریم تا قبل از پایان سال گشایشی در این مورد حاصل شود.

رحمتی افزود: صنعت در استان ما اساس کار است، اما این صنعت که قدمتی تاریخی دارد، نیازمند تکنولوژی نو و ماشین آلات جدید است.

وی گفت: ناترازی‌هایی در بخش انرژی در استان وجود دارد که اگر ماشین آلات و تجهیزات نوسازی نشود، حتی با ساخت نیروگاه نیز این ناترازی برطرف نخواهد شد.

وی از وزیر اقتصاد کشور تقاضا کرد تا خط اعتباری یا روش تامین مالی جدید برای نوسازی ماشین آلات صنایع استان تخصیص یابد.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول