اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پله دوم

دومین روز بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در مشهد، امروز با اکران چند فیلم دیگر این جشنواره در مشهد به کار خود ادامه داد. آپاراتچی، آغوش باز و شه سوار از جمله فیلم‌های اکران شده در دومین قدم جشنواره فجر در مشهد هستند.

بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پله دوم

خبرگزاری فارس- نوید سرادار، مشهد؛ دومین روز جشنواره فجر در مشهد در حالی به کار خود ادامه داد که طبق گفته مسئولان جشنواره تغیراتی در لیست اکران‌ها طی روزهای آینده رخ خواهد داد. محمد حسین زاده، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیش از این در گفت‌‍وگو با خبرنگار فارس گفته بود: در تلاش هستیم آثار دیگری را از جشنواره به مشهد بیاوریم و به امید خدا شاهد تغییراتی در لیست اکران فیلم‌ها خواهیم بود.

اضافه شدن فیلم‌های پرطرفدار و غایب جشنواره فجر در مشهد از درخواست‌های اصحاب فرهنگ و همچنین خبرگزاری فارس خراسان رضوی در گفت‌وگوی اختصاصی با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بوده است. در همین راستا امروز مدیر روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به رسانه‌های مشهد گفت: روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، ۶ سینمای دیگر به جمع سینماهای اکران‌کننده فیلم‌های جشنواره فجر اضافه می‌شوند.

فهیمه بهشتی افزود: سینماهای برفی، پارک‌بازار، اطلس، ویلاژتوریست، گلشن و مهر کوهسنگی از ۱۸ بهمن‌ماه اکران فیلم‌های جشنواره فجر را آغاز خواهند کرد.

غایب دیگر فجر، خود را به مشهد رساند

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از روز چهارشنبه فیلم‌های دو روز دیرتر، معجزه پروین، دست ناپیدا، نپتون، صبح اعدام، ساعت جادویی، پرواز ۱۷۵، ملکه آلیشون و مجنون در سینماهای منتخب جشنواره فیلم فجر مشهد اکران خواهند شد.

تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی، مجنون به کارگردانی مهدی شامحمدی و صبحانه با زرافه‌ها ساخته سروش صحت از جمله غایبین بزرگ فجر در مشهد بودند که از این میان رها شدن مجنون از این غیبت خبری خوش برای علاقمندان به سینما و مخاطبین فجر در مشهد است.

سینمای رسانه مشهد میزبان دو فیلم خوب

در روزی که گذشت سینمای آفریقا مشهد که به عنوان سینمای اهالی رسانه معرفی شده است میزبان دو فیلم آپاراتچی به کارگردانی علی طاهرفر و آغوش باز ساخته بهروز شعیبی بود. با اکران این دو فیلم، سینمای رسانه مشهد برخلاف شب اول اکران، رنگ و بویی از فیلم‌های حرفه‌ای جشنواره به خود دید.در شب اول فجر مشهد دو فیلم ضعیف و از دیدگاه مخاطبین، کسل کننده نبودنت و شور عاشقی میهمان این سینما بود.

آپاراتچی؛ یک طنز سالم و مردمی

طنز از آن ژانرهایی است که کار کردن در آن اگر بخواهد در جهتی سالم و مردمی پیش برود و در عین حال مخاطبین را پای پرده سینما میخکوب کند دشوار است. البته این دشواری اگر محقق شود تاثیری غیرقابل قیاس با دیگر ژانرها در میان مخاطبین خواهد داشت و به همین دلیل این دست آثار، اغلب محدود هستند. آپاراتچی از این دست فیلم است. طنزی ساده با داستانی پیش برنده و امیدبخش که هم مخاطب را با خلق موقعیت‌هایی طنز می‌خنداند و هم زوایایی از زندگی یک شهید خالص در اوایل انقلاب اسلامی را به چشم می‌نشاند.

تحقیق و بازنویسی فیلمنامه آپاراتچی یک‌سال و نیم زمان برده است. در همین رابطه علی طاهرفر کارگردان این فیلم در نشست خبری گفته است: سلیقه شخصی من این است که قهرمان قصه از دل مردم بجوشد و محصول تخیل نویسنده نباشد.

در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده است: «التفات، بتونه می‌زند… التفات دستیار کارگردان است… بایرام سمباده می‌کشد… بایرام فیلمبردار است… شهباز آستری می‌زند… شهباز بازیگر است… ایوب سقف را رنگ می‌زند… ایوب مدیرتولید است… جلیل، اما رنگ نهایی را می‌زند… وسواس دارد و هر دیوار را باید سه بار رنگ بزند… چرا؟ چون جلیل کارگردان است… حالا این جماعت می‌خواهند اولین فیلم بلندشان را بسازند…، اما حیدر، پدر جلیل نمی‌خواهد پسرش در منجلاب سینما فرو رود…»

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی، ولی فروتن و علیرضا استادی از بازیگران آپاراتچی هستند.

آغوش باز؛ باشخصیت اما بدون کشش

بهروز شعیبی از کارگردانانی است که آثارش شخصیت‌هایی عمیق دارند. همچنین «عشق» مفهومی محوری و جدی در فیلم‌های شعیبی است. مفهومی که گویی در آثار این کارگردان پرداختی متفاوت به آن می‌شود. این موضوع را می‌توان در فیلم عطرآلود که سال گذشته در جشنواره فجر حاضر گشت و با استقبال مخاطبین مواجه شد دریافت. آغوش باز، فیلم امسال این کارگردان مشهدی اگرچه نسبت به آثار سال‌های گذشته او با افتی جدی همراه است اما با این وجود تا اینجای اکران فیلم‌های فجر با استقبال جدی مخاطبین مشهدی مواجه بوده است. اتفاقی که در فیلم‌های گذشته شعیبی نیز تکرار شده و مخاطبین را به سالن‌های سینما کشانده بود.

آغوش باز، گره داستانی را آنچنان که باید در میان مخاطبین نمی‌اندازد و مخاطب در هر لحظه منتظر اتفاقی برای همراه شدن با داستان است. اما ریتم یکنواخت فیلم از یک جایی به بعد به بیننده می‌فهماند که آرام به صندلی سینما تکیه بدهد و تا پایان انتظار اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی را نکشد.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: سه‌ قصه از سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی که فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند…

حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، مهدی هاشمی، احترام برومند و حسن معجونی، هاتف شعیبی و نفس نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول