اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بدون وحدت به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید

امام جمعه شهرستان مرزی زیرکوه گفت: مبنای فکری امامین انقلاب بر وحدت است و بدون وحدت جهان اسلام به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

بدون وحدت به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زیرکوه، گردهمایی بصیرتی، تقریبی، متنفذین و علمای اهل سنت و تشیع این شهرستان شامگاه گذشته با حضور رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری، نماینده مردم  قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار زیرکوه و جمعی از مسوولان، علمای اهل تسنن و تشیع در مسجد جامع روستای فندخت برگزار شد.

حجت الاسلام حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوه در این گردهمایی اظهارداشت: یکی از از هشدارهای مهم قرآن این است که ای بنی آدم مگر با شما عهد نکرده بودم که شیطان را نپرستید.

وی با بیان این که شیطان یعنی طاغوت و سه نوع است افزود: خطرناکترین نوع شیطان شیطان انسی است پیچیده ترین آسیب هایی که به کالبد بشر وارد شده به واسطه شیاطین انسی بوده است.

به گفته وی جنگ نرم امروزی را شیاطین انسی مدیریت می کنند و شیطان کارش فریب است.

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: جنگ ادراکی و ذهنی امروز دشمنان اسلام جنگ تردید در اذهان ما و تفرقه بین برادران مسلمان اعم از شیعه و سنی است این ها را باید مراقبت کنیم.

حجت الاسلام صباغیان اضافه کرد: ما اختلافی در مسایل اصلی نداریم و فقط در متفرعات است دشمن از کاه کو‌ه می سازد تا تفرقه افکنی کند.

وی تصریح کرد: مبنای فکری امامین انقلاب بر وحدت است و بدون وحدت جهان اسلام به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به این که علمای شیعه و سنی در مقابل اسلام مسئولند خاطرنشان کرد: گر بخواهیم تورم ومشکلات بهتر شود یکی از راه‌های آن شرکت در انتخابات است واگر مشارکت قوی نباشد به طور قطع مشکلات حل نخواهد شد.

در کنار هم باشیم

مولوی سید مصطفی حسینی، امام جمعه اهل سنت فندخت هم  با بیان این که مذاهب و عقاید مختلف در کنار هم برای ترقی و تعالی شهادتین تلاش کنند و در کنار هم باشند گفت: مسائل اختلافی را کنار بگذارند و فقط به عمل صالح و وصیت به حق و صبر  فکر کنند.

به گفته وی دشمن با همه زرنگی ها و اتاق فکرهایی  که در جهت اختلاف افکنی دارد کور خوانده و خودش را به زحمت می اندازد و نقشه های او نقش بر آب می شود.

وی تصریح کرد: از آنچه سبب سرافرازی جامعه ماست عقب نشینی نخواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت روستای فندخت یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات را دو رویداد  خیلی مهم دانست و اضافه کرد: به طور قطع  مردم در راهپیمایی حضور فعال خواهند داشت برای اینکه ۴۵ سال قبل برای انقلاب خون داده اند و عرض و آبروی خود را حفظ کرده و دنباله رو امام بوده اند و همدیگر را دوست دارند.

مولوی حسینی ادامه داد: مردم  روستای فندخت با عشق و ایمان و صلابت همه برادران خود را دوست دارند لذا امید است این بار هم دشمن ناکام بماند.

به گفته وی برای اینکه نماینده مقتدر به مجلس بفرستیم و از قوانین خوب بهره ببریم و راه سود جویی را مسدود کنیم به صورت باشکوه در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

اختلاف زمانی مذموم است که  به تفرقه کشیده شود

حجت الاسلام صفری، یکی از مبلغان مدعو هم گفت: اختلاف زمانی مذموم است که به تنازع و تفرقه کشیده شود و این اختلاف باعث از دست رفتن قدرت و هیبت ما می شود.

به گفته وی دچار دو قطبی های کاذب نشویم مذهب و قومیتمان را برای خودمان حفظ کنیم اما یک دو قطبی که باید باشد و ۴۶ بار قرآن به آن اشاره کرده و شرط قبولی عبادات عنوان کرده و آن دو قطبی استکبار و مظلومین عالم است.

وی اضافه کرد: ببینیم کجا ایستاده ایم ببینیم شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هستیم با مستضعف مقاوم هستیم.

این مبلغ مدعو با بیان این که امروز تمام استکبار در مقابل تمام استضعاف ایستاده است افزود:گروهی مثل آذربایجان و امارات به رژیم صهیونیستی از قبیل سوخت هواپیما و... کمک می کنند.

بعلاوه جبهه ای هم به محوریت ایران شیعه و شیعه زیدی یمن و سنی حماس در مقابل دشمن ایستاده اند.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: مستضعفین در قرآن ۴ دسته شده اند که سه دسته ساکت بی تفاوت و تابع مستکبرین در جهنمند و فقط یکی بهشتی است و آن کسی است که به نظام حکومت الله کمک کند که وعده وارث بودن زمین هم به او داده شده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول