اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه ارتباط با صنعت

ارتباط صنعت و دانشگاه که روزی به عنوان یک رویا و هدف دوردست مطرح می‌شد، امروزه جزء اهدافی است که توسط وزارت علوم و جامعه دانشگاهی همواره در حال پیگیری است، درباره این مسأله با سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت‌وگو کردیم.

اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه ارتباط  با صنعت

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رابطه صنعت و دانشگاه، یک رابطه برد-برد است که هم به نفع دانشگاه است و هم به نفع صنعت؛ صنعت به کمک دانشگاه می‌تواند محصولات یا خدمات خود را به‌روزرسانی کند و دانشگاه هم با درآمد حاصل از همکاری با صنعت، می‌تواند تحقیقات خود را توسعه داده و به پژوهشگران حقوق بدهد.

شکاف بین صنعت و دانشگاه در ایران، مشکل آشنایی است که به رغم دهه‌ها تاکید از سوی مسؤولان دانشگاه و صنعت، همچنان وجود دارد و به نظر می‌رسد راهکارهایی مانند تاسیس مراکز ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها مفید واقع نشده‌اند.

«ارتباط دانشگاه با صنعت»؛ واژه‌ای است که از سال‌ها قبل هم در جامعه دانشگاهی و هم در میان صاحبان صنایع مطرح است و همه به دنبال حلقه گمشده ارتباطی این دو بودند تا زنجیر ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفته و علاوه بر رفع نیازهای جامعه و دانش بنیان شدن صنایع به ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هم بینجامد، حالا وزارت علوم اقداماتی انجام داده که این ارتباط تا حدود بسیار زیادی برقرار شده است.

می‌خواهید بدانید این ارتباط بالاخره چگونه برقرار شد؟ بهتر است این موضوع را از زبان سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بشنویم.

 علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه همان همکاری ما با ارگان‌های مختلف اجرایی و صنعتی است که در این مسیر در حرکت هستیم تا برای انجام فعالیت‌های کارآموزی و کاروزی دانشجویان برنامه جدیدی را ایجاد کنیم و ارتباط دانشگاه و دانشگاهیان با جامعه و صنعت نیز فعال شود.

 وی درباره اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه ارتباط با صنعت اظهار داشت: همکاری خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برقرار شده است که ظرفیت بزرگی را برای کارآموزی و کاروزی دانشجویان باز می‌کند و در عین حال برنامه‌های آموزشی در قالب طرح جامع آموزشی_مهندسی ایجاد کرده‌ایم.

رهایی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا یک‌سری تغییرات جدید را در برنامه درسی داشته باشیم تا دانشجویان با مسائل جدیدی که مورد نیاز جامعه است هم آشنا شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول