اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

یادواره شهید عزت‌الله رسولی در مسجدسلیمان برگزار می‌شود

یادواره شهید عزت‌الله رسولی از شهدای بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

یادواره شهید عزت‌الله رسولی در مسجدسلیمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادواره بسیجی شهید عزت‌الله رسولی از شهدای بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در مسجدسلیمان دیار سردار شهید بهنام محمدی‌راد برگزار می‌شود.

این یادواره روز پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1402 همزمان با مبعث پیامبر رحمت و مهربانی از ساعت 14 آغاز می‌شود که که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تعدادی از مسؤولان محلی در آن حضور می‌‌یابند.

یادواره بسیجی شهید عزت‌الله رسولی در کنار تربت پاکش در گلزار شهدای چهاربیشه مسجدسلیمان برگزار می‌شود که جمعی از دوستان و همرزمان شهید نیز در این محفل نورانی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بهزاد داوودی امام جمعه موقت مسجدسلیمان در یادواره شهید عزت‌الله رسولی در جمع همشهریان شهید شنبه تاوسه و شهید ابراهیم قندعای مرغان سخنرانی می‌کند.

همچنین مداح اهل بیت عصمت و طهارت زکی‌پور نیز در یادواره شهید عزت‌الله رسولی در مسجدسلیمان به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

بسیجی شهید عزت‌الله رسولی در 27 آبان‌ماه سال 1347 در محله چیت شویی شهر مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و در دروان هشت سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان مسجدسلیمانی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

پس از حضور در جبهه شهید عزت‌الله رسولی در 21 بهمن‌ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی شهد شیرین شهادت را نوشید ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و نامش در زمره شهدای جاویدالاثر شهرستان مسجدسلیمان ثبت شد.

پیکر پاک و مطهر شهید عزت‌الله رسولی پس از 31 سال بی‌نشانی و گمنامی توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در جبهه تفحص شد و در سال 1392 به خاک وطن بازگشت.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر بسیجی شهید عزت‌الله رسولی در روز یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 از مسجد جامع نمره یک مسجدسلیمان به سمت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا این رزمنده دلیر را تا دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.

شهید عزت‌الله رسولی در سن 14 سالگی در منطقه عملیاتی جنگل امغرو فکه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای چهاربیشه مسجدسلیمان در نزدیکی مزار شهید سیدشاپور سیدی و شهید محسن بختیاری‌خواه آرام گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول