اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نظام ملی ورزش از روستا تا سطح ملی

نایب رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی گفت: در سند تحول دولت مردمی به صورت عینی این جمله به کار رفته است که نظام ملی ورزشی از روستا تا سطح ملی است.

نظام ملی ورزش از روستا تا سطح ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فریبا افشون، نایب رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت اصفهان اظهار داشت: هیأت استان اصفهان در مدت یک سالی که با سرپرست اداره شد، کوتاهی در برگزاری برنامه‌ها نداشت.

وی افزود: در برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده جام پرچم را خواهیم داشت که در ۳ رشته مینی فوتبال، کاراته و پرتاب وزنه برگزار می‌شود؛ در سند تحول دولت مردمی به صورت عینی این جمله به کار رفته است که نظام ملی ورزشی از روستا تا سطح ملی است.

افشون با اشاره به برنامه توسعه هفتم خاطرنشان کرد: هم در حوزه قهرمانی و هم در حوزه بازی‌های بومی‌محلی با توصیه مقام معظم رهبری اقدامات لازم در حال اجرا است؛ احیا، توسعه، ترویج و حمایت از  سنت‌های کشور وظیفه ماست؛ رشته‌های کلاسیک باید در ورزش روستایی بیشتر مورد توجه قرار  بگیرد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش روستایی گفت: جام یاری‌گران زندگی، با هدف پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد، ویژه خانه‌های ورزش تدارک دیده شده است؛ مسابقات تنیس روی میز، دارت، شطرنج و دو و میدانی در این جام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسدی سرمایه ورزش روستایی کشور است، ادامه داد: رویدادهای ملی بزرگی در اصفهان برگزار شده است که این میزبانی فقط از توان اصفهان بر می‌آمد؛ امیدوارم استفاده از جوانان در هیأت‌ها بیشتر شود.

افشون در رابطه با حضور پسندیده در فدراسیون گفت: ایشان کم و کاستی‌ها را برطرف کرده و کمیته‌ها را مجدد به حالت فعال در آوردند؛ امیدوارم دینی که به حوزه روستایی، عشایری و شهری داریم را بپردازیم؛ آروزی موفقیت برای هیأت اصفهان داریم، اعضای مجمع بسیار تعیین کننده هستند، ما هم در فدراسیون از همه پیشنهادات و طرح‌ها در راستای توسعه خدمات استقبال می‌کنیم.

تجهیز ۴۵ خانه روستایی تا پایان سال

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی استان اصفهان اظهار داشت: در سال‌هایی که اسدی رئیس هیات بوده است، هیات اصفهان جزو هیات‌های‌ برتر کشور بوده است و در چند دوره به عنوان برترین هیات برگزیده شده است، امیدوارم موفقیت‌های هیأت در راستای خدمت به روستائیان ادامه پیدا کند.

وی افزود: برنامه‌های‌ متعددی در پهنه استان و شهرستان‌‌ها در حال اجرا است، فاز اول تجهیز ۴۵ خانه روستایی که تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد، ۲۲ خانه استان تجهیزات خود را امروز دریافت خواهند کرد و تجهیزات ۲۳ مورد دیگر تا اواسط اسفند تحویل داده خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: جام پرچم مانند سال گذشته که کیفیت خوبی داشت، در سال جاری نیز در دستور کار هیات قرار دارد و برنامه‌های آن از سوی وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در ۲۲ ماه خدمت بنده ۲۳ یا ۲۴ مجمع انتخاباتی برگزار شده است، تا پایان سال نیز چند هیات دیگر تعیین تکلیف خواهد شد؛ در این موضوع رکورد ثبت خواهیم کرد، هر موفقیتی که به دست آمده است، حاصل زحمت تک تک دلسوزان ورزش اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: با امضا تفاهم نامه سپاه صاحب الزمان و اداره کل، ۱۲۰۰ پایگاه بسیج در استان تجهیز شد که این اتفاق به سود بسیاری از روستائیان بود؛  در دهه فجر ۲۴ پروژه تمکیل شده و یا افتتاح خواهد شد.

محمدی گفت: انتظار ما این است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه حضوری فعال داشته باشند، امسال از نظر شرایط منطقه‌ای سال ویژه‌ای است و حضور پرشور ما چه در انتخابات و چه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امری ضروری است، باید در انتخابات مجلس شرکت کنیم تا در تشکیل یک مجلس قوی کمک کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول