اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خیران در تبریز برج فناوری می‌سازند

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از صادرات بالای ۹ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: با ورود خیران استان به حوزه وقف فناورانه، فضایی پنج هزار متری در تبریز برای ساخت برج ۱۱ طبقه فناوری مشخص شده است.

خیران در تبریز برج فناوری می‌سازند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید جعفری‌راد عصر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی به مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با مجموع اعتبار ۲۸ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات از محل مصوبات سفر استانی رییس جمهوری و اعتبارات تخصیصی استانداری تامین شده و تلاش می کنیم این پروژه تا پایان اسفند امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به انجام هماهنگی و پیگیری های لازم برای واریز ۱۰ میلیارد تومان از اجرای مرحله اول توافق نامه برش استانی اضافه کرد: در بین پنج استانی که تفاهم نامه مربوط به این برش را امضا کرده اند، آذربایجان شرقی بیشترین سهم از ۳.۲ هزار میلیارد تومان منابع در این بخش را دارد که در مرحله اول پنج میلیارد تومان از محل منابع استانی و پنج میلیارد تومان نیز از محل منابع معاونت علمی ریاست جمهوری واریز می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان  انتخاب این مجموعه به عنوان ارزیاب شرکت های متقاضی دانش بنیانی را از دیگر دستاوردهای مهم در سالجاری برشمرد و گفت: در کل کشور پنج پارک کار ارزیابی شرکت های متقاضی را انجام می دهند که پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مسئول ارزیاب منطقه شمالغرب انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین رتبه نخست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) کسب کرده ایم، سامانه ای مستقل که طبق توافق وزارت های علوم و صمت قرار است برای احصا نیازهای دانش بنیان و پاسخ به آنها ایجاد شود و آذربایجان شرقی با ۴۹۳ محصول در دسته بندی فراتر از انتظار و رتبه نخست این سامانه قرار دارد.

جعفری‌راد با اشاره به مشارکت پارک علم و فناوری در برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ به عنوان دبیر شورای سیاست گذاری تصریح کرد: تعداد طرح های واصله به این رویداد ۷۹۱ مورد بود که ۵۷۷ طرح در مرحله نهایی ارائه شدند و دو طرح نیز از ترکیه حضور داشتند و برای نخستین بار رویداد رینوفس را به عنوان رینوتکس دانش آموزی اجرا کردیم.

وی از انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه وقف فناوری نیز خبر داد و گفت: مایه خوشحالی است که با کثرت فعالان عرصه امور خیریه در استان، خیران از مدرسه و بیمارستان سازی به سمت خیریه فناوری آمده اند و بر اساس استفتاء صورت گرفته از مقام معظم رهبری نیز چنین اقدامی مشکل شرعی ندارد و بر همین اساس فضایی پنج هزار متری در تبریز با طرفیت سه مجموعه خیران، دانشگاه و پارک علم و فناوری برای ساخت برج ۱۱ طبقه فناوری مشخص شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: تاسیس پردیس علم و فناوری مشترک با شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی نیز دیگر پروژه‌ای است که مجوز اجرای آن در فضایی ۲۰ هکتاری در شهرک صنعتی بعثت گرفته شده تا شرکت‌های دانش بنیان متقاضی در آن مستقر شوند و تمام امتیازات این پردیس در حکم امتیازات و معافیت های مناطق آزاد خواهد بود.

افزایش سه برابری میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دیگر موضوعی بود که جعفری‌راد با اشاره به آن اظهار کرد: سقف تسهیلات در سال ۱۴۰۲ در حالی به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده که این رقم در سال ۱۴۰۱ برابر ۱۵۷ میلیون تومان بوده و شرکت ها در چهار فاز پس از سه سال با نرخ چهار درصد آنرا بازپرداخت می کنند و تلاش می کنم تا انتهای سال پرداخت های این تسهیلات بیش از این نیز افزایش یابد.

وی گفت: ارزیابی و عارضه پایی استارت آپ‌ها و موسسات مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با استفاده از نرم افزار ویژه این حوزه نیز تا پایان سال اجرایی می شود و همچنین با توجه به گردش مالی ۴۷۰ میلیارد دلاری صنایع خلاق در سطح جهانی پیگیر ایجاد مرکز رشد مشترک با دانشگاه هنر اسلامی تبریز هستیم تا از این طریق علاوه برخورداری از منافع مادی در عرصه صنایع خلاق، از آن به عنوان عاملی در تقویت وجهه ملی نیز استفاده کنیم و در همین خصوص نخستین رویداد صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) ویژه شمال غرب کشور را نیز برگزار کرده‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول