اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون وزارت صمت: حل مشکلات اقتصادی از مسیر تولید می‌گذرد

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای برون رفت از مشکلات راهی جز تولید صنعتی و افزایش صادرات نداریم.

معاون وزارت صمت: حل مشکلات اقتصادی از مسیر تولید می‌گذرد

به گزارش خبرنگار از اراک، محمدمجید فولادگر عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه کسب و کار استان مرکزی در اتاق بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: شرایط برای تولید مهیا نیست چه بسا انقدر که برای حوزه های غیرمولد مهیا باشد،  مقام معظم رهبری فرمودند بخش خصوصی را دریابید. بار اقتصاد روی بخش خصوصی است و دولت باید خود را بیاورد روی ریل بخش خصوصی و باید سعی کنیم موانع تولید را برداریم. 

وی بیان کرد: وزارت خانه صمت تخصصی است و به شدت درگیر حواشی سیاسی ای است که از سمت مجلس شکل گرفته، اگر یک نهاد حرفه ای را از حاشیه های سیاسی دور نکنیم کل بدنه آن و آینده کشور آسیب می بیند. 

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همواره تولید صنعتی انتخاب اول فعالیت اقتصادی است که باید ثروت آفرین باشد و مسیرش سهل باشد، ادامه داد: مشکلات صنعت، مساله یک روز و دو روز نیست بلکه در دهه ها اتفاق افتاده و امروز به اینجا رسیده است. 

وی اضافه کرد: شعار وزارتخانه صمت تولید و صادرات بر محور دانش بنیان است و در کشور راه دیگری به جز تولید صنعتی و صادرات نداریم. 

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: در خصوص تامین مالی و ارز باید بگویم، برخی موضوعات ماهیتا بین بخشی اند و شاید تولید بین بخشی ترین حوزه کشور است، مسائل بین بخشی با موانع بین بخشی هم روبرو است.

فولادگر افزود: اما با فعال شدن شوراها و کارگروه های تخصصی در این دولت دارد تلاش می شود که مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع گردد. 

وی اظهار کرد: به هر حال در کشور در خصوص ارز محدودیت ها و ملاحظاتی سیاسی و اقتصادی وجود دارد تا نوسان ارز گرفته شود و قیمت آن هم تا حدی قابل کنترل باشد، که به کسب و کار ها تنش وارد نکند مجموعه این مسائل بانک مرکزی را به یک الگوی کنترل ارز رسانده است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در وزارت خانه ساز و کاری را در نظر گرفتیم که دانش بنیان ها در صف ارز قرار نگیرند، ما  در وزارت خانه سیاستگذاریم و در زمینه ارز در حال گفت و گو با بانک مرکزی هستیم و هنوز نتیجه ملموسی که فرآیندهای ارزی تولیدکنندگان را تغییر دهد اتفاق نیفتاده و پیگیری ها در حال انجام است. 

وی با تاکید بر اینکه واحدهای دارای مشکل تامین مالی باید گواهی سپرده را جدی بگیرند، افزود: در این راستا ضروری است لیست اولویت بندی شده از صنایعی که در استان نیاز مالی دارند باید تهیه شود. 

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ابزارهای متنوعی برای تامین مالی داریم و در جلسه با مدیران استان ها تشریح شده است، اما شرکت های استان مرکزی هنوز در این خصوص توجیه نشده اند و لازم است این موضوع در یک جلسه با فعالان اقتصادی تشریح شود. 

فولادگر ادامه داد: لازم است یکبار تمام ابزارها معرفی شود، شاید به هر شرکتی یکی از این ابزارها اصابت کند اما این رسالتی است که بر عهده ما است و باید انجام شود. 

وی بیان کرد: در حوزه صادرات نیز، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان و تنوع بخشی کالاهای صادراتی جزو پروژه های اصلی وزارت خانه است و با اقدامات انجام شده دولت توانسته وظیفه تسهیل گری خود را در تجارت خارجی ایفا کند. 

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارتباط دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: رابطه وزارت صمت با اتاق های بازرگانی خوب است و ارتباط دولت و بخش خصوصی در حال تقویت است اما اتاق هم بالاخره باید موقعیت فراگیر خودش را داشته باشد اگر در اتاق جریان های موازی و شبه اتاق ها و انجمن هایی شکل بگیرد درست نیست و مهم است که اتاق هم خودش را به یک کل انسجام برساند تا اتفاق مبارکی بین بخش خصوصی و دولت رخ دهد.

فولادگر افزود: قدرت صنعتی می تواند خیلی بیشتر از قدرت نظامی کشور بروز و ظهور داشته باشد، ما می توانیم با این توان و قوه صنعتی و نگاه صادراتی مرزهای جغرافیایی کشور را گسترش دهیم. 

وی تاکید کرد: ما باید واردات و صادرات را کنار هم پیش ببریم و این گونه مرزهای اقتصادی ما فراتر از مرزهای جغرافیایی ما تعریف می شود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول