اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو: تسلیم شروط حماس شدن برای اسرائیل فاجعه به همراه خواهد داشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنانی گفت که هرگونه تسلیم شروط حماس شدن برای این رژیم با فاجعه همراه خواهد بود.

نتانیاهو: تسلیم شروط حماس شدن برای اسرائیل فاجعه به همراه خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که این رژیم در مسیر پیروزی قاطع بر حماس و بازگرداندن تمام اُسرا است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «طی چند ماه به اهداف جنگ دست خواهیم یافت و هیچ بازگشتی از پیروزی وجود ندارد».

نتانیاهو گفت: «هیچ راه حلی جز پیروزی قاطع وجود نداشته و گرنه حماس بار دیگر در غزه باقی خواهد ماند».

وی در ادامه گفت: «به بلینکن گفتم که ما به پیروزی نزدیک می‌شویم و این پیروزی برای همه بوده و پیامدهایی در خاورمیانه به همراه خواهد داشت».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «تسلیم شدن به خواسته‌های حماس به آزادی اُسرا منجر نخواهد شد و فشار نظامی شرط تحقق این موضوع است».

نتانیاهو افزود: «تسلیم شدن به شروط حماس برای اسرائیل فاجعه به همراه خواهد داشت».

وی گفت: «به بلینکن اعلام کردم که غزه باید خلع سلاح شده و حضور اسرائیل در غزه تضمین کننده این موضوع است».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «ما به ارتش دستور دادیم برای عملیات در رفح آماده شوند».

نتانیاهو افزود: «آنچه اکنون از نظر سیاسی ضروری بوده، وحدت برای رسیدن به پیروزی است و تا زمانی که حماس وجود دارد نمی‌توان درباره پیروزی صحبت کرد».

وی ادامه داد: «اگر در غزه پیروزی شویم روابطمان با مصر عالی خواهد شد و در صورت پیروزی بر حماس، دایره صلح در منطقه توسعه خواهد یافت».

نتانیاهو در حالی درباره حمله ارتش این رژیم به رفح صحبت می‌کند که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز اعلام کرد: «هرگونه حمله به رفح، بحران انسانی گسترده را تشدید کرده  وپیامدهای منطقه‌ای خواهد داشت».

از سوی دیگر پایگاه آکسیوس مدعی شده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسراُئیل گفته واشنگتن از گسترش عملیات اسرائیل به رفح نگران است.

آکسیوس مدعی شده آمریکا نگران است که عملیات ارتش اسرائیل در داخل این شهر بدون تخلیه جمعیت غیرنظامیان باعث کشتار گسترده خواهد شد.

آمریکا علاوه بر این نگران است که چنین عملیاتی موجب هجوم ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌ها به مصر خواهد شد. این در حالی است که مصر درباره کوچاندن فلسطینی‌ها به مصر هشدار داده است.

هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره که برای جلوگیری از آثار جنگ به جنوب نوار غزه فرار کرده‌اند در حال حاضر در نزدیکی رفح یا در داخل آن هستند. بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به این منطقه بودند زیرا جایی برای پناه گرفتن در خارج از این منطقه وجود ندارد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول