اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شناساندن ظرفیت میانکاله مهمترین هدف جشنواره عکس فلامینگو بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه شناساندن ظرفیت میانکاله و بیان‌ معضلات و مشکلات از مهمترین هدف جشنواره عکس فلامینگو بود، گفت: میانکاله یکی از بکرترین‌ منطقه زیست‌محیطی در کشور است که برای معرفی آن از هنر استفاده شد.

شناساندن ظرفیت میانکاله مهمترین هدف جشنواره عکس فلامینگو بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر،احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، چهارشنبه‌ در سومین‌جشنواره ملی عکس فلامینگو در سالن ارشاد بهشهر اظهار کرد: میانکاله یکی از بکرترین‌ منطقه زیست‌محیطی در کشور است که برای معرفی این منطقه بکر گردشگری با هوشمندی از هنر استفاده شد که‌ هنر مهمترین ابزار است که قابلیت ماندگاری فراوان دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه رسانه امروز بستر تحول‌ساز است، یادآور شد: توسعه پایدار منوط به رویکرد و نقش موثر رسانه‌هاست و عکاسی از مهم‌ترین سلاح ها در رسانه است.

آهنگر گفت: در این جشنواره اهداف مدنظر را که شناساندن ظرفیت میانکاله و بیان‌ معضلات و مشکلات و توجه بیشتر به محیط زیست و گردشگری  بود مورد توجه قرار داد و امیدواریم به این اهداف برسد.

علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقااب اسلامی یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی می داریم.

وی افزود: جشنواره فلامینگو جشنواره ملی است که با تلاش و همت همگانی برگزار شد و در رأس سیدمحمد محمدی دبیر برگزاری جشنواره ملی فلامینگو تلاش های فراوانی را متحمل شدند.

فرماندار بهشهر یادآور شد: مطالبات شهرستانی در بخش محیط زیست وجود دارد که باید حل و فصل شود.

میرزایی گفت: امروز در اختتامیه سومین جشنواره ملی فلامینگو،  هدف حفظ زیست کره میانکاله با تمام اجزاست چرا که میانکاله ریشه در سلول های بوم‌محلی مردم بهشهر دارد.

به گفته فرماندار بهشهر، پیشینه سکون‌تگاهی در بهشهر فراوان است که غار شوپری رستمکلا به ۱۴ هزار سال قبل برمی‌گردد، غار هوتو و کمربند در ۷۵۰۰ سال قبل، اولین صنعت شهرنشینی ناحیه خزری در ۴۵۰۰ سال قبل در گوهرتپه مازندران و ابنیه دوران صفوی در بهشهر بیانگر پیشینه ماست.

وی افزود: هدف جشنواره امروز شناساندن میانکاله با تمام اجزاست که بهره وری مناسب با ضوابط زیست محیطی مرتبط در دور سفر اول رییس جمهور از مصوبات بهشهر بود که تکلیف شد که مورد پیگیری است و با اجرای ابلاغیه جدید تحول بزرگی را در حوزه اقتصادی خواهیم داشت.

میرزایی گفت: بخشی نگری به میانکاله مشکلات ایجاد می کند که باید همه میانکاله برای همگان دیده شود.

وی افزود: در حوزه ساحلی بیش از ۴۰ کیلومتر جای خالی طرح دریا خالی است که امیدواریم با قوت مورد نظر باشد.

یاسر احمدی شهردار بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: زیست کره میانکاله دارای نقاط قوت و ضعف است و برای بهره برداری و شناساندن بهتر این ظرفیت زبانی بهتر از هنر نیست.

وی افزود: جشنواره عکس فلامینگو ظرفیتی مهم برای شناساندن این ظرفیت است که با ممارست و پیگیری دبیرخانه، فرماندار، ارشاد اسلامی، محیط زیست، منابع طبیعی و همکاران شهرداری است.

به گفته شهردار بهشهر، شهرداری با داشتن کارخانه کمپوست دریافت کننده زباله های شرق دارای محدودیت و ضعف است که برای رفع معضلات  نیازمند حمایت محیط زیست هستیم و امیدواریم از منابع ارزی برای توسعه پسماند زباله و طرح های مختلف زیست محیطی بهره مند شویم.

احمدی گفت: این جشنواره  از سال‌های آینده در ۲۷ دی ماه به عنوان روز میانکاله برگزار می‌شود تا بهره‌برداری بیشتری انجام شود.

سبزی عضو شورای اسلامی شهر بهشهر هم در سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو خاطر نشان کرد: انار اشرف، میانکاله، فلامینگو از داشته های ماست.

وی افزود: هدف کلی ما معرفی میانکاله به عنوان منابع ارزشمند اشرف البلاد است که در حال از دست رفتن است.

سبزی اظهار کرد: داشته‌های خود را از دست دادیم و میراث در حال از دست رفتن است و این جشنوارهها گامی برای شناساندن ظرفیت‌های ماست.

پایان‌ پیام/۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول