اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

صلح و سازش ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران در کلانتری‌های گلستان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای سال و طی 10 ماهه اخیر 22 هزار و 918 پرونده به  دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد 70درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

صلح و سازش ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران در کلانتری‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سرهنگ علیرضا نصیری رضی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در گلستان، اظهار کرد: دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش پلیس استان با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان فعال هستند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: این دوایر با  ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، بستری برای برآورد عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی است.

 

سرهنگ نصیری بیان کرد: از ابتدای سال و طی 10 ماهه اخیر 22 هزار و 918 پرونده به  دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد 70درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش گردیده و از چرخه کار قضائی خارج شده است که  این اقدامات مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره آرامش استان قابل تقدیر است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: مرکز مشاوره تخصصی آرامش در مرکز استان و در 20 کلانتری و پاسگاه نیز دوایر مشاوره و مددکاری با استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی راه اندازی شده است که در این خصوص جلسات مشاوره در سطح مدارس ، مساجد و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی توسط مشاوران پلیس انجام شده است .

 

نصیری با بیان اینکه اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی و روانشناختی بوده است، بیان کرد: نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است.

 

سرهنگ نصیری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش گفت: همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره های 096580 و 01732241771 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول