اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش عراق: ائتلاف بین المللی به عامل بی ثباتی کشور تبدیل شده است

سخنگوی ارتش عراق ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شب گذشته آمریکا در بغداد، اذعان کرد که ائتلاف آمریکایی حاضر در خاک عراق به عامل بی ثباتی این کشور تبدیل شده است.

ارتش عراق: ائتلاف بین المللی به عامل بی ثباتی کشور تبدیل شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق سرتیپ یحیی رسول در واکنش به حمله چهارشنبه شب آمریکا به بغداد و ترور یکی از فرماندهان ارشد سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد نیروهای آمریکایی به طور مکرر و غیرمسؤولانه هر کاری را که ممکن است تفاهمات و آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه را تضعیف کند، انجام می‌دهند. آنها با  یک حمله هوایی به مرکز یک محله مسکونی در بغداد بی توجه به جان شهروندان غیرنظامی و قوانین بین المللی، به صورت واضح عملیات ترور را  انجام دادند.

وی افزود: «آمریکا با این اقدام، صلح داخلی را به خطر می‌اندازد و حاکمیت عراق را نقض می‌کند و جان مردم عراق را به خطر می اندازد. خطرناک‌تر این است که ائتلاف بین‌المللی کاملاً فراتر از دلایل و اهدافی که برای آن در خاک ما حضور دارد، عمل می‌کند. این روند موجب می شود، دولت عراق بیش از هر زمان دیگری، به سمت پایان دادن به ماموریت این ائتلاف که به عامل بی ثباتی در عراق تبدیل شده و عراق را به کشاندن در دایره درگیری تهدید می‌کند، حرکت کند».

سرتیپ یحیی رسول تاکید کرد که نیروهای مسلح عراق نیز تنها می‌توانند به وظایف خود براساس قانون اساسی برای حفظ امنیت عراقی‌ها و خاک این کشور از هرگونه تهدیدی عمل کنند.

منابع عراقی، شامگاه چهارشنبه از حمله پهپادهای ناشناس به یک خودروی غیرنظامی در شرق بغداد خبر داده بودند که به دنبال آن، گزارش‌هایی از شهادت چند نفر در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

ساعتی بعد گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای تایید کرد که «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد این گروه و سازمان الحشد الشعبی، در این حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز بامداد پنجشنبه، به شهادت رساندن یک فرمانده گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در حمله تروریستی به بغداد را تایید کرد.

کمیته هماهنگی شیعیان در عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) نیز امروز ضمن محکوم کردن جنایت ترور شهید ابو باقر الساعدی خواستار اتخاذ موضعی ملی، سیاسی برای توقف این حملات شد و اعلام کرد که آمریکا از خطوط قرمز عراق عبور کرده و  دولت می‌بایست به تلاش‌های خود برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی و حملات سریالی و خصمانه آن و حفظ امنیت شهروندان ادامه دهد.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول