اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرد هتاک به قرآن از سوئد اخراج می‌شود

پس از جنجال‌های فراوان که در پی هتک حرمت قرآن کریم در شهر مالمو سوئد در سال گذشته به راه افتاد، در نهایت دادگاهی در این شهر اروپایی به اخراج فرد هتاک حکم داد.

فرد هتاک به قرآن از سوئد اخراج می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه مهاجرت سوئد تأیید کرد که «سلوان مومیکا» مرد عراقی‌الاصلی که سال گذشته چندین بار در انظار عمومی، به قرآن کریم هتاکی کرده بود، از این کشور اروپایی اخراج شود.

مومیکا سال گذشته چندین بار اقدام به قرآن سوزی کرد و واکنش‌های زیادی را در جهان برانگیخت. او حتی در ۲۸ ژوئن و مصادف با یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان در مقابل مسجد اصلی استکهلم این اقدام خصمانه را با مجوز پلیس انجام داد.

 

شبکه 4 تلویزیون سوئد گزارش کرد که مقام‌های مهاجرت سوئد در اکتبر سال گذشته، حاضر به تمدید مجوز اقامت مومیکا نشده بودند اما حکم اخراج این فرد توهین کننده به قرآن به دلایل امنیتی به حالت تعلیق درآمده بود. پس از آن این شهروند عراقی درخواست تجدیدنظر داد اما قضات دادگاه مهاجرت سوئد، درخواست وی را رد کردند.

طبق این گزارش، این حکم در حالی صادر شده است که ظاهراً مومیکا در درخواست پناهندگی خود، یکسری اطلاعات دروغین ارائه کرده بود که البته خودش منکر این مسئله است.

در ماه نوامبر و زمانیکه مسئولان اداره مهاجرت سوئد تصمیم گرفتند که اقامت مومیکا را تمدید نکنند، این فرد هتاک گفته بود «من سوئد را ترک نخواهم کرد.در سوئد زندگی می‌کنم و می‌میرم».

با این‌حال قضات دادگاه گفته‌اند از آن‌جایی که احتمال دارد این فرد هتاک در عراق مورد پیگرد قضایی قرار گیرد، احتمالاً اجرای این حکم به این زودی انجام نخواهد گرفت.

طبق حکم دادگاه، قضات سوئدی تصمیم گرفته‌اند مجوز اقامت موقت به مومیکا دهند که در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه) منقضی خواهد شد.

دولت عراق پیش‌تر از مقامات سوئدی خواسته بود تا این مهاجر عراقی‌الاصل را که چنین جنایاتی انجام می‌دهد، برای محاکمه تحویل این کشور دهند‌. اقدامات جنایتکارانه او در هتک حرمت مقدسات اسلام باعث خشم عراقی‌ها شده و آن‌ها را چندمین بار برای اعتراض به مقابل سفارت سوئد در بغداد کشانده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول