اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن در پرونده نگهداری اسناد محرمانه متهم نشد

بازرس ویژه رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی رئیس‌جمهور آمریکا گزارش تحقیقات خود را منتشر کرد.

بایدن در پرونده نگهداری اسناد محرمانه متهم نشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بازرس ویژه‌ای که در ماه‌های گذشته مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بوده نتایج تحقیقات خود در این خصوص را منتشر کرد. 

در این گزارش تصریح شده جو بایدن هنگامی که معاون رئیس‌جمهور بوده اسناد محرمانه مربوط به جنگ آمریکا در افغانستان و دیگر مسائل امنیتی را نزد خود نگهداری کرده اما او با اتهامات کیفری مواجه نخواهد شد. 

رابرت هر در این گزارش تصریح کرده اسنادی که بایدن به صورت غیرقانونی آنها را نگهداری کرده یادداشتی که در سال ۲۰۰۹ برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت ارسال کرده را شامل می‌شود. 

بایدن در آن یادداشت با طرح دولت برای افزایش شمار نیروها در افغانستان مخالفت کرده است. یاداشت‌های مربوط به گزارش‌های اطلاعاتی و جلسات امنیت ملی از جمله دیگر اسنادی است که بایدن نزد خود نگهداری کرده است. 

این تحقیقات یک سال به طول انجامید و برای جمع‌آوری این گزارش، رابرت هر و تیم او بیش از ۱۷۰ مصاحبه با افراد مرتبط انجام داده‌اند. 

بازرس ویژه در گزارش خود خاطرنشان کرده که بایدن یادداشت‌هایی که نزد خود نگهداری کرده را به یک نویسنده داده تا به او برای نوشتن کتاب خاطراتش در سال ۲۰۱۷ کمک کند. 

با این حال جمع‌بندی این گزارش حاکی است که شواهد کافی برای مجرم شناختن جو بایدن در خصوص نگهداری اسناد محرمانه وجود ندارد. 

در بخشی از این گزارش به حافظه ضعیف جو بایدن هم اشاره شده؛ مسئله‌ای که اعتراض کاخ سفید را هم به همراه داشته است. 

هر نوشته اینکه یکی از اسناد در پارکینگی در ایالت «دلاور» پیدا شده نشان‌دهنده آن است که او احتمالاً فراموش کرده که چندین سال است این سند را در اختیار داشته است. 

رابرت هر همچنین خاطرنشان کرده که بایدن در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته با دادستان‌ها داشته قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است. 

او همچنین نوشته چنانچه بایدن محاکمه می‌شد «احتمالاً در برابر هیئت منصفه دادگاه هم خودش را همان کسی نشان خواهد داد که ما در مصاحبه‌ها دیدیم؛ یعنی مردی سالخورده و خوش‌نیت با حافظه ضعیف.»

او نوشته بعد از خروج بایدن از قدرت دشوار می‌توان هیئت منصفه دادگاه را متقاعد کرد «رئیس‌جمهور سابقی که سنش از ۸۰ سال گذشته مرتکب جرمی شده که ارتکاب آن نیازمند داشتن [سطحی از] وضعیت روانی برای انجام اقدامات ارادی بوده است.»

البته رابرت هر به چندین دلیل دیگر نیز برای متهم نکردن بایدن اشاره کرده، از جمله اینکه او بر خلاف ترامپ با تیم بازرسی همکاری‌های لازم را انجام داده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول