اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یادداشت| نقش بی بدیل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای حفاظت از آرمان های انقلاب

چرا در سال 56 و 57 در ایران نهضت مردم علیه حکومت پهلوی شکل گرفت؟ قیام مردم به رهبری امام خمینی (ره) به چه علّت بود؟

یادداشت| نقش بی بدیل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای حفاظت از آرمان های انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر خراسان رضوی در یادداشت ارسالی برای خبرگزاری فارس نوشته است:

صدور نفت به اسرائیل و حمایت از رژیم غاصب صهیونیسم، تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله و تاراج بیت المال، صدور و جواز شراب فروشی، ایجاد کاباره ها، واگذاری بحرین، اذیت و آزار مردم توسط ساواک، حمایت از فرقه ضاله بهائیت، تصویب قانون کاپیتولاسیون و مصونیّت مستشاران آمریکائی، حذف سوگند به قرآن در قانون انجمن های ولایتی و ایالتی، پرداخت حق توحش به کارگزاران آمریکائی و اسرائیلی از جمله جرائم رژیم ستم شاهی بود که به قیام و نهضت مردم به رهبری امام خمینی در سال های ۵۶ و ۵۷ منجر شد.

مردم در خیابانها شعار می دادند « استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی- نه شرقی نه غربی، حکومت اسلامی » و برای نیل به این اهداف، صدها هزار نفر به شهادت رسیدند. بنابراین هدف از قیام برای مسکن، خوراک و پوشاک نبود بلکه برای استقرار دین، عدالت و ارزش های الهی بود، حاکمیت ؛ جامعه را از آن خدا و رسول و ائمه اطهار علیهم السلام می دانست. در زمان حال، حاکمیت با حضرت ولیعصر امام زمان ارواحناله الفداء و در غیبتِ کبری حاکمیت با ولایت فقیه، خواهد بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و تغییر رژیم سلطنتی به جمهوری اسلامی، منافع سلطه گران من جمله آمریکا، اسرائیل و انگلیس به خطر افتاد و مخالفت ها و تهاجم های نظامی، سیاسی، تجزیه طلبی، فرهنگی و تحریم اقتصادی در طول ۴۵ سال علیه نظام مردمی اسلامی _ ایرانی صورت گرفت و چون ابهت ابر قدرتهای جهان همچون آمریکا نزد ملت های جهان سوم شکسته شد؛ به فکر براندازی این نظام گردیدند . راهپیمائی هرساله و امسال ۲۲ بهمن به مفهوم بیعت ۴۵ مرتبه با نظام اسلامی ایرانی، اعتقاد به مبدأ و معاد، امامت و ولایت، قبول حاکمیت ولایت فقیه، عدم سلطه زورگویان عالم، حمایت از مستضعفان جهان، یاور مظلومان معتقد به تحقق عدالت و فرامین قرآنی، توسط صاحب العصر و الزمان ارواحنا له الفداء، نمایش تولی و تبری؛ تجلّی وحدت اقشار مختلف، بیزاری از ظالمان عالم- صورت می گیرد.

راهپیمائی ۲۲ بهمن نشانگر مقبولیت و مشروعیت نظام حکومتی است و مشکلات اقتصادی نشانگر توطئه دشمنان خارجی و ایادی داخلی است که با بصیرت مداری و بصیرت افزایی، تفاوت دو مقوله فکری و عملی برای امّت اسلامی روشن گردیده است.

شعب ابی طالب و محاصره مسلمانان توسط کفّار قریش صدر اسلام، الگوی صبر و استقامت برای امّت اسلامی ایران است. در طول سنوات گذشته از سال 1370 مقام معظم رهبری پیام های نوروزی با عناوین: صرفه جویی، انضباط اقتصادی، پرهیز از اسراف، حفظ ثروت و منابع عمومی کشور، رعایت قناعت، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، جهش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، مهار تورّم و رشد تولید – حکایت از پیشگیری مشکلات و آسیب های اقتصادی می نماید. 

علیرغم مدیریت جهادی مسئولان، بدلیل تحریم توسط دشمن و بلوکه کردن دارایی ها در بانک های خارجی و کم کاری بعضی از مدیران، مشکلات اقتصادی حل نگردیده، معذلک امّت اسلامی هوشیارست که دو مقوله حفظ نظام و مشکلات اقتصادی را با یک چشم نگاه نکند و به شایعات و نا امید کردن مردم توسط عوامل خارجی و داخلی وقعی نگذارد و در حافظه تاریخی خود، انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 میلادی، انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب تونس علیه استعمارگران، کودتای 28 مرداد و هشت سال جنگ تحمیلی دشمن را بیاد دارد و حمایت از نظام جمهوری اسلامی را برخود فرض می داند و پیشرفت های ایران را در زمینه های فن آوری نانو، انرژی هسته یی، خودکفایی در تمام عرصه های صنعتی، و امید به زندگی را فراموش نمی کند و مشکلات اقتصادی را به یک پیچ تاریخی و شِعب ابی طالب دیگری می داند که به حول و قوّه الهی از آن عبور خواهد کرد و علاوه بر شرکت در راه پیمائی ۲۲ بهمن، حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی را اصل و بهبودی وضع معیشت را به عنوان فرع برای خود قلمداد کند.

پایان پیام/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول