اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انقلاب به حضور مردم در صحنه نیاز دارد

امام جمعه نایین گفت: انقلاب ما امروز بسیار به حضور مردم در صحنه نیاز دارد تا این قیام الهی همچنان زنده بماند و امروز ندای دعوت پیامبر اکرم (ص) از زبان رهبر انقلاب صادر شده است.

انقلاب به حضور مردم در صحنه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه نایین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سه عنصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ترکیب سه عنصر مردم مومن، آگاه و در صحنه و ایمان به آموزه‌های اسلام ناب محمدی و رهبری و ولایت فقیه قدرتی را به وجود آورد که رژیم پهلوی را با همه پشتیبانی‌ قدرت‌های بزرگ دنیا، توانست شکست دهد.

وی با بیان اینکه تا وقتی که این سه عنصر در انقلاب ما باقی باشد، انقلاب ماندنی است، گفت: در سال ۱۳۶۴ سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان در نشستی، بیان کردند که قدرت اصلی ایران این سه عنصر است و برای بهم ریختگی این سه عنصر برنامه‌ریزی کردند و این برنامه تا اکنون ادامه دارد تا این سه عنصر را خنثی کنند.

مطهرخو تاکید کرد: انقلاب ما امروز بسیار به حضور مردم در صحنه نیاز دارد تا این قیام الهی همچنان زنده بماند و اگر مومنان به وظیفه خود عمل نکردند و به هر بهانه‌ای در صحنه سیاست اجتماع دینی حاضر نشدند، این نظام از بین خواهد رفت و در حکومت امام علی(ع) و امام حسن(ع) این مهم را شاهد بودیم.

امام جمعه نایین ادامه داد: ادامه راه انقلاب در هدف بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و در سوره جمعه خداوند می‌فرماید که هدف بعثت، رشد دادن انسان، جامعه، سبک زندگی، اعتقادات و خارج کردن انسان از چهارچوب مادیات و زشتی‌ها و زدودن زشتی و بدی‌ها است.

وی افزود: ادامه راه این انقلاب که هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) است، از مصادیق امر جامع قرآن، تکلیف شرعی، حق بزرگ برای آحاد مردم و  قدرت الهی برای تحقق اهداف الهی است و عدم حضور مردم به همین نسبت، گناهی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن این انقلاب و جبهه حق و رهبری است.

ندای دعوت پیامبر (ص) از زبان رهبری صادر شده است

مطهرخو با اشاره به اینکه مردم در سال ۵۷ دعوت پیامبر اکرم(ص) را از زبان امام خمینی(ره) اجابت کردند، گفت: در پی این اجابت، تزکیه، تعلیم و رشد حاصل شد و وعده الهی و سنت تخلف ناپذیر خدا در حق مردم محقق شد که اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند.

امام‌ جمعه نایین خاطرنشان کرد: امروز همان ندا و دعوت پیامبر اکرم(ص) از زبان رهبر معظم انقلاب صادر شده و بر همه ما و همه مؤمنان اجابت این دعوت واجب است و اگر اجابت کردیم، وعده الهی که می‌گوید اگر شکرگزاری کنید ما قطعاً نعمت‌ها را زیاد می‌کنیم محقق می‌شود و اگر این دعوت را اجابت نکردیم،  عذابی سخت در حق ما و انقلاب محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز امام جامعه وظیفه و تکلیف ما را مشخص کرده است و فقط رأی دادن من و شما کافی نیست بلکه هرکس توانی، زبانی و وجهه‌ای دارد، اوضاع را درست تشخیص می‌دهد، مورد اعتماد مردم و جزو خواص جامعه است، باید مردم را به رأی دادن و حضور پررنگ در انتخابات تشویق کند.

شاهکار وزارت اطلاعات دشمن را گیج تر کرد

مطهرخو اضافه کرد: به لطف خدا شرایط برای دشمن بسیار سخت شده است و شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات و ضربه فرا مرزی به موساد و شناسایی، کشف و ضربه زدن به عناصر اصلی و فرعی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در ۲۸ کشور، یک عملیات مهم و راهبردی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) بود که به گیج و تحیر دشمنان افزود.

امام جمعه نایین ادامه داد: در این عملیات ایران علاوه بر به دست آوردن یافته‌های اطلاعاتی و امنیتی، از مهم‌ترین تاسیسات پنهان نظامی و کارخانجات تسهیلاتی و صنایع راهبردی غیر نظامی رژیم صهیونیستی اطلاعات ویژه‌ای کسب کرده است و این اطلاعات بر قدرت ایران افزوده است.

 وی افزود: این عملیات مصداق حرف سردار سلیمانی است که گفت در آنجایی که فکرش را نمی‌کنید ما نزدیک شما هستیم و دشمن عصبانی تر شده است و مسؤولان ما باید چندین برابر هوشیار باشند.

مطهرخو گفت: جشن‌هایی که در ایام ماه رجب و دهه فجر که باعث شادی مردم شد قابل تقدیر است و از حضور مسؤولان در مساجد برای پاسخگویی به مردم و برپایی میزهای خدمت تشکر می‌کنم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول