اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دستاوردهای نظام اسلامی با صدای رسا و بلند بیان کنیم

امام جمعه خورموج گفت: باید با صدای رسا و بلند دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنیم.

دستاوردهای نظام اسلامی با صدای رسا و بلند بیان کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه، اظهار داشت: روز مبعث بی‌شک بزرگ‌ترین روز تاریخ بشر است زیرا هم آن کسی که در این روز از طرف خطاب خداوند ماموریت بردوش او گذاشته شد بزرگ‌ترین انسان و عظیم‌ترین پدیده عالم است و هم این عید روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که برای بشریت، ممتاز است.

وی افزود: بزرگ‌ترین هدیه و نعمت الهى بودن بعثت انبیاء، شکرگزاری از نعمت بعثت و بهره‌برداری از نور هدایت آن توسط مومنین، مردمی بودن انبیاء، تقدم تزکیه بر تعلیم و نجات یافتن مردم از ظلمت و ضلالت بواسطه بعثت پیامبر(ص) است.

زاهددوست با بیان اینکه مصادف شدن عید مبعث با عید انقلاب اسلامی الهام بخش است، ادامه داد: این دو واقعه تاریخی دگرگون‌کننده و بیدارکننده جامعه بود و هر دو واقعه موجب امید در قلب مستضعفان و موجب غضب و نامیدی طاغوتیان و دشمنان خدا شد‌، بنابراین می‌توان انقلاب اسلامی را  بعثت دیگری در تاریخ اسلام دانست.

وی تاکید کرد: همه باید قدر نعمت بزرگ  انقلاب را بدانیم و با جان و دل و زبان و مال از آن دفاع کنیم چرا که انقلاب اسلامی شعبه‌ای از بعثت نبوی است.

امام جمعه خورموج عنوان کرد: عید پیروزی انقلاب اسلامی در واقع سالروز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر را به همه ملت انقلابی ایران اسلامی تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

وی ابراز کرد: ملت ایران در سایه ایمان و اطاعت امت از امام خود، در یوم الله ۲۲ بهمن به پیروزی رسید و هیمنه استکبار را در هم شکست و این وعده الهی است.

خطیب جمعه خورموج یادآور شد: دشمنان سیلی‌خورده از ملت ایران در سال ۵۷ از آن روز تا امروز همواره با انواع دسیسه‌ها و توطئه ها از جمله با شایعه‌پراکنی و شبهه‌سازی برای ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی و ناامیدانه و دلسرد کردن ملت ایران سر از پا نمی‌شناختند اما با قدرت بصیرت ملت انقلابی ایران اسلامی مواجه شده و ناکام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما باید با صدا رسا و بلند دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنیم، گفت: قبل از بیان دستاوردها به مردم بگوییم که ما در میدانی پر از مانع بزرگ مانند جنگ، ترور، تهاجم و شبیخون فرهنگی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن به این دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ رسیده‌ایم.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را نعمت استقلال دانست و ابراز داشت: استقلال، احیای دین و معنویت، خودباوری، فقرزدایی و محرومیت‌زدایی، دستاوردهای علمی و اقتصادی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 زاهددوست تاکید کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان در عرصه تولید علم فاقد رتبه جهانی بود اما امروز به اذعان آمار معتبر جهانی از بین ۱۹۳ کشور دنیا، ایران رتبه هیجدهم قرار دارد.

وی ابراز کرد: موفقیت جمهوری اسلامی در عرصه محرومیت‌زدایی نیاز به ارائه آمار ندارد زیرا اظهر من الشمس است و حتی در محروم‌ترین نقاط کشور برق‌رسانی، آبرسانی،گازرسانی توسعه‌ راه‌ها، ساخت سدها، ساخت مدرسه و بهداشت و..‌انجام شده است.

امام جمعه خورموج ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی اکثر مردم بی‌سواد و از نعمت خواندن و نوشتن محروم بودند اما امروز از حیث علمی در دنیا دارای رتبه هستیم که آمار دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز علمی دلیل آشکاری بر این ادعاست.

وی ابراز کرد: امروز ایران دارای رتبه ۱۶ جهانی در اختراعات و تولید کنند ۳۳۰ محصول فناورانه نانو است که به ۱۵ کشور جهان صادر می‌کند و جزء ۱۳ کشور تولید کنند آخرین تکنولوژی و فن‌آوری هسته‌ای در جهان است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول