اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تهدید جانی وزیر خارجه آفریقای جنوبی پس از شکایت از اسرائیل

وزیر خارجه آفریقای جنوبی بعد از افزایش تهدیدهای جانی علیه او که به نظر می‌رسد با پرونده شکایت کشورش از اسرائیل مرتبط باشد خواستار تشدید تدابیر حفاظتی از خودش شده است.

تهدید جانی وزیر خارجه آفریقای جنوبی پس از شکایت از اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نالدی پاندور»، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید از زمانی که کشورش از اسرائیل نزد دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده تهدیدهای جانی علیه او افزایش یافته است.

پاندور گفت که با رئیس پلیس درباره پیام‌های تهدیدآمیز متعددی که دریافت می‌کند صحبت کرده و احساس می‌کند که بهتر است تدابیر امنیتی برای حفاظت از او افزایش پیدا کنند.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی تصریح کرد نگرانی او بیشتر درباره خانواده‌اش است زیرا در برخی از تهدیدها در فضای مجازی به اسامی فرزندان او اشاره می‌شود.

او تصریح کرد سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل برای ساکت کردن و ارعاب کسانی که در برابر ظلم قد علم می‌کنند به تهدیدهای اینچنینی متوسل می‌شوند.

پاندور گفت: «وقتی که دولت آپارتاید [در آفریقای جنوبی] در بدترین شرایط بر سر کار بود مردم دنیا و فلسطین پا پس نکشیدند.  آنها در جنبش آزادی‌بخش همراه ما بودند بنابراین ما هم الان نمی‌توانیم عقب بنشینیم.»

وی اضافه کرد: «ما باید با فلسطینی‌ها باشیم و یکی‌ از چیزهایی که نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتد، شکست شجاعت است.»

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه چند هفته پیش حکم اولیه خود را درباره شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل درباره اعلام کرد و از اسرائیل خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه از صدور حکم تمامی اقداماتی که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده را به این دادگاه مستقر در لاهه گزارش دهد. دیوان لاهه با وجود این، بر خلاف خواسته آفریقای جنوبی حکمی اضطراری برای توقف جنگ در غزه صادر نکرد.

کارشناسان مسائل حقوق بین‌المللی می‌گویند اینکه دیوان بین‌المللی دادگستری ۳۶ دقیقه ابتدایی بحث خود را به توضیح درباره حق آفریقای جنوبی برای شکایت از اسرائیل اختصاص داد نشان‌دهنده این است که این دادگاه احتمال نسل‌کشی در غزه را رد نکرده است.  به همین جهت حکم اولیه چند هفته پیش به نوعی تأیید اقدامات نسل‌کشی از سوی اسرائیلی‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول