اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منبع صهیونیست: اسرائیل فقط بر اساس طرح پاریس به مذاکرات ادامه می‌دهد

به دنبال پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌بس که در پاریس مطرح شد، رژیم صهیونیستی هم پاسخ خود را به واسطه‌ها اعلام کرد که در جریان آن، با بخش زیادی از مطالبات حماس مخالفت کرده است.

منبع صهیونیست: اسرائیل فقط بر اساس طرح پاریس به مذاکرات ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از اینکه جنبش حماس پاسخ خود را به طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه به واسطه‌ها داد، وبسایت صهیونیستی «واللا» به نقل از یک مسئول اسرائیلی خبر داد که تل‌آویو با «بخش اعظم ملاحظات حماس [درباره توافق] مخالفت کرده است».

وی با بیان اینکه صهیونیستها در عین حال مدعی شدند که «آماده‌اند بر اساس توافق پاریس به مذاکرات ادامه دهند»، گفت: اسرائیل به واسطه‌ها گفته که حاضر نیست در مذاکرات تبادل اسرا، موضوع شکست محاصره غزه را بررسی کند».

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر اخیرا در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد به توافق رسیدند. طرحی که وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

این منبع با اشاره به اینکه تل‌آویو با نسبتی که حماس برای آزادی اسرای فلسطینی در قبال اسرای اسرائیلی مطرح کرده، مخالف است، همچنین خبر داد که صهیونیستها با مطالبات حماس درباره مسجدالاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی نیز مخالفت کرده‌اند.

محمد الهندی معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هفته اخیر درباره طرح آتش‌بس که در پاریس مطرح شد، گفت: پس از شکست اسرائیل در میدان، طرح پاریس فقط راه نجاتی برای آن (اسرائیل) است.

الهندی با اشاره به اینکه در پاسخ به این طرح، بر اصول اساسی تأکید کردند که شامل توقف حملات، خروج نظامیان اسرائیلی از غزه و بازسازی این منطقه است، خاطر نشان کرد: پاسخ ما به توافق مذکور، با اصول ما همخوانی داشت؛ هر چند با تغییرات اندک.

وی خبر داد که مرحله نخست این توافق، شامل آزادی غیر نظامیان، افراد بیمار و سالمندان خواهد بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه خبر داد که پاسخ خود را درباره طرح توافق آتش‌بس در غزه، به قطر و مصر داده است.

حماس با اشاره به اینکه پس از رایزنی با سایر گروههای مقاومت، به این پیشنهاد پاسخ داده است، گفت: ما با این پیشنهاد برخورد مثبتی داریم؛ به نحوی که شامل آتش‌بس فراگیر و کامل و پایان بخشیدن به حمله به ملت ما باشد».

این جنبش با تأکید بر لزوم بازسازی و شکست محاصره غزه و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی، از نقش مصر و قطر و همه کشورهایی که در راستای توقف حملات به ملت فلسطین تلاش کردند، سپاسگزاری کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول