اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نشست شرکت‌‌های صنعتی ایران و بلاروس در حوزه تجهیزات صنعتی‌

نشست شرکت‌های مطرح صنعتی ایران در حوزه تجهیزات صنعتی با همتایان بلاروس،‌ برگزار شد.

نشست شرکت‌‌های صنعتی ایران و بلاروس در حوزه تجهیزات صنعتی‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی بازرگانی ایران در بلاروس و  همکاری مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اسلامی ایران، معاونت تجهیزات و ماشین آلات وزارت صمت و اتاق های بازرگانی جمهوری بلاروس، نشست رو در رو معرفی ظرفیت‌های صادراتی کشورمان در حوزه تجهیزات صنعتی دانش‌بنیان با حضور شرکت‌های‌ ایرانی و اتاق‌های بازرگانی و شرکت‌های بلاروسی به صورت مجازی برگزار شد. 

در این نشست، صانعی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ضمن تبریک دهه فجر و چهل و پنحمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یکی از موانع اصلی و کلیدی جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را عدم آشنایی شرکت ها و فعالان اقتصادی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر دانست.

 وی افزود: برگزاری اینگونه نشست‌های کارشناسی با حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ تولیدی دو کشور می‌تواند گامی مفید و موثر برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی های دو طرف و نهایتا رفع این مانع باشد. 

سفیر ایران در بلاروس همچنین با اشاره به مکمل بودن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، بر آمادگی سفارت و رایزن بازرگانی در مینسک برای برگزاری نشست‌های مشابه در سایر حوزه ها نظیر دارو و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، پتروشیمی و غیره در آینده نزدیک تاکید کرد.

در ادامه این نشست، شرکت‌های ایرانی ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت مورد نظر خود، به معرفی محصولات تولیدی و ارائه اطلاعات لازم در مورد این محصولات پرداختند و به سئوالات نمایندگان شرکت‌های بلاروسی پاسخ دادند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول