اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدور مجوز ارسال پلاسمای خون به شرکت های داخلی و خارجی

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه سامانه آزمایش خون ۱۰۰ درصد با دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود، گفت: مجوز ارسال پلاسما به شرکت‌های داخلی و خارجی دریافت شد.

صدور مجوز ارسال پلاسمای خون به شرکت های داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی مدیر کل انتقال خون مازندران طی گفت‌وگویی با حضور در ستاد گرامیداشت دهه فجر مازندران اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انتقال خون کشور جایگزین خون اهدای داوطلبانه است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون انتقال خون جایگزین به انتقال داوطلبانه تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما تهیه و توزیع خون سالم است، افزود: در انتقال خون مازندران ۱۷ پایگاه ثابت و سیار داریم که این پایگاه‌ها ۱۰ برابر شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: ۴۷ بیمارستان استان مازندران دارای بانک خون هستند که خون سالم در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

محمدی فیروزجایی با اشاربه به ۱۴ هزار بیمار خاص و ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی در مازندران، اظهار کرد: پس از انقلاب دستگاه پیشرفته و مدرن جایگزین کرده و سانتریفیوژهای پیشرفته در استان داریم.

وی یادآور شد: یک دستگاه گاماسل در استان وجود دارد تا بیمارانی که نیازمند خون اشعه دیده هستند بهره‌مند شوند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه سامانه آزمایش ۱۰۰ درصد با دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود، افزود: مجوز ارسال پلاسما به شرکت‌های داخلی و خارجی دریافت شد.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه با حمایت دولت سیزدهم توانستیم مرکز انتقال خون بابلسر را افتتاح کنیم، اضافه کرد: همچنین مرکز انتقال خون نور همه روزه شد.

وی با اشاره به اینکه از محل سفر ریاست جمهوری یک سردخانه ظرفیت بالا را در تنکابن مستقر کردیم، یادآور شد: همچنین دستگاه پیشرفته‌ای را برای تجهیز مراکز تهیه و توزیع خون مستقر کردیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: مرکز اهدای خون استان را به کمک خیران افتتاح کردیم.

محمدی فیروزجایی بیان کرد: استقرار سامانه پیشرفته سیار در نکا و تجهیز انتقال خون مازندران به ۲ دستگاه پیشرفته اتومات در سال گذشته از دیگر اقدامات بوده است.

وی گفت: تمام آزمایش‌های استان در کمترین زمان ممکن بررسی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول