اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون وزیر راه: احداث ۱٠ هزار کیلومتر مسیر جدید ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در حال اجراست

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: احداث حدود ۱٠ هزار کیلومتر مسیر جدید ریلی، آزادراهی و بزرگراهی با هدف توسعه زیر ساخت های حمل و نقل کشور در حال اجرا است.

معاون وزیر راه: احداث ۱٠ هزار کیلومتر مسیر جدید ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با همراهی جمعی از معاونین و مدیران این وزارتخانه جهت بازدید و افتتاح تعدادی از پروژه های حوزه مسکن و راهداری قزوین به این استان سفر کردند.

در جریان این سفر خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به آخرین وضعیت محورهای آزادراهی، بزرگراهی و ریلی کشور اشاره کرد و افزود: احداث حدود ۱٠ هزار کیلومتر مسیر جدید ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی با هدف توسعه زیر ساخت های حمل و نقل کشور در حال اجرا است.

وی مقدار مسیر آزادراهی در حال اجرا را ۶ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: یکی از این مسیرها، آزادراه قزوین به تنکابن می باشد که انتهای آن به شمال کشور می رسد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسوول با بیان اینکه ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی نیز در حال ساخت است، اذعان کرد: امسال در این بخش اجرای ۴ پروژه به طول ۴۰۷ کیلومتر که ۲ برابر متوسط آمار کشور در سال های گذشته بود، در دستور کار قرار گرفت.

خادمی از افتتاح دو مسیر سنندج به همدان و بستان آباد به تبریز در بخش ریلی خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان امسال طرح راه آهن رشت_کاسپین به بهره برداری خواهد رسید و خط ریلی اردبیل_میانه نیز پیشرفت ۹۲ درصدی دارد و اوایل سال ۱۴۰۳ آماده بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: در بخش آزادراهی اجرای ۵ پروژه به مسافت ۸۱۰ کیلومتر را در دستور کار قرار داریم که در این راستا آزادراه های شیراز به اصفهان و منطقه ۲ تهران شمال افتتاح شده اند و آزادراه قزوین به رشت نیز سومین پروژه در دست اجرا است. گلوگاه منجیل یکی از معظلات ترافیکی این مسیر است که با افتتاح مسیری به ۸.۵ کیلومتر در باند رفت آن، می توان در مواقع ترافیک از آن استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: دو آزادراه سوفیات به تبریز و بخشی از آزادراه مراغه به تبریز نیز در ماه های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

خادمی همچنین عنوان کرد: ۶ هزار کیلومتر پروژه بزرگراهی در سطح کشور در حال ساخت می باشد که و ۱۱۳ کیلومتر آن در هفته دولت امسال و ۴۷۱ کیلومتر در دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول