اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امتحانات سه مقطع تحصیلی دانش‌آموزان از سال آینده نهایی برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از سال آینده امتحانات سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود، گفت: در این راستا از همه ظرفیت‌های موجود برای اطلاع رسانی به دانش‌آموزان و اولیا استفاده می‌کنیم.

امتحانات سه مقطع تحصیلی دانش‌آموزان از سال آینده نهایی برگزار می‌شود

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه از سال آینده امتحانات سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این راستا برای اطلاع رسانی از همه ظرفیت‌های موجود به دانش‌آموزان و اولیا استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها از طریق انجمن اولیا و مربیان به خانواده‌ها و نیز در جلسه بررسی موضوع هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان اطلاع رسانی می‌شود، گفت: ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور روز به روز جدی‌تر می‌شود به طوری که سال قبل این موضوع ۴۰ درصد بود ولی امسال سوابق تحصیلی در کنکور ۵۰ درصد قطعی است.

وی با بیان اینکه هر امتحان نهایی دانش‌آموزان حکم برگزاری یک کنکور را برایشان خواهد داشت که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، ادامه داد: مثلا دانش‌آموزی که امتحان ریاضیات گسسته و یا فیزیک دارد باید بخشی از نمره‌ای که باید در کنکور بدست آورد را در امتحان نهایی باید کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است که برای دانش‌آموزان شرایط یکسانی را فراهم کنیم، لذا آزمون به صورت یکپارچه برای همه برگزار می‌شود، افزود: از لحاظ آسیب شناسی اگر بخواهیم این موضوع را تحلیل کنیم، آسیب این طرح بسیار کمتر از تعیین تکلیف یک ساعته و یا دو ساعته سرنوشت یک دانش‌آموز در زمان آزمون کنکور سراسری است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول