اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بذرپاش: ۲ میلیون و یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست احداث است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب راه‌اندازی دهکده‌های روستایی، گفت: احداث ۲ میلیون و یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده در دست اجرا است.

بذرپاش: ۲ میلیون و یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه ۳۵۲۰ واحدی شهر جدید مهرگان، اظهار کرد: اساسنامه شهر جدید مهرگان صادر و به زودی رئیس و هئیت مدیره آن نیز انتخاب خواهند شد.

وی در خصوص سایت های شهر مهرگان گفت: سعی کرده‌ایم ار پیمانکارانی استفاده شود تا کنترل قیمت صورت بگیرد و امیدواریم  تحویل داده شود.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده جهت کنترل قیمت مسکن های احداث شده در مهرگان، افزود : در مجموع احداث بیش از ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهرگان پیش بینی شده است و با تزریق بودجه، مشکلات مالی پیشرفت پروژه حل خواهد شد و تلاش می کنیم تا پایان نیمه اول سال آینده واحدها به متقاضیان تحویل داده شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت سیزدهم با جدیت موضوع تامین زمین و اجرای نهضت ملی مسکن را دنبال می کند و بر این اساس احداث ۲ میلیون و یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی و بافت فرسوده در دست اجرا است که قزوین یکی از استان های هدف این طرح بزرگ می باشد.

وی در خصوص وضعیت مدیریت شهرهای جدید در سطح کشور نیز عنوان کرد: در جریان سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان، ۲۷ شهر ساحلی آغاز به کار کردند و در تلاش هستیم تا سرمایه گذاران خصوصی را به این بخش متصل کنیم.

بذرپاش از اتصال استان قزوین به یکی از شهرهای ساحلی کشور خبر داد و گفت: با همکاری استانداری قزوین و سرمایه گذاران و با هدف بهره برداری از ظرفیت های دوجانبه، قزوین در مدیریت یکی از شهرهای ساحلی مشارکت می کند.

این مقام مسوول، شهرک سازی را از اصلی ترین اهداف وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: یکی از کار های جدیدی که در راستای توسعه بهره گیری از زمین های روستایی و راه اندازی دهکده های روستایی در حال انجام می باشد، هدف گذاری احداث ۵۰۰ هزار واحد روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه شهرک سازی، موضوعاتی مانند قیمت گذاری و انتخاب زمین ها صورت گرفته و در حال شناسایی و ارتباط گیری با متقاضیان هستیم و در نقاط مختلف کشور اگر زمین تامین شود، سیاست ساخت واحدهای تک طبقه تا سه طبقه در دستور کار قرار می گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول