اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو فرمانده ارتش اوکراین را خائن خواند

معاون رئیس شورای امنیت روسیه فرمانده جدید ارتش اوکراین را به دلیل تبار روسی‌اش خائن خوانده و نسبت به وی ابراز انزجار کرد.

مسکو فرمانده ارتش اوکراین را خائن خواند

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، فرمانده جدید ارتش اوکراین را که یک فرد روسی تبار است، خائن خوانده و نسبت به وی ابراز انزجار کرد.

به گزارش رویترز،الکساندر سیرسکی ۵۸ ساله که از سوی زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به عنوان فرمانده جدید ارتش اوکراین منصوب شده است در سال ۱۹۶۵ در منطقه ولادیمیر روسیه که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، متولد شده است. وی در مسکو در مدرسه فرماندهی عالی نظامی این کشور تحصیل کرده است.

علاوه بر این گفته می‌شود که فرمانده جدید ارتش اوکراین به مدت ۵ سال نیز در ارتش شوروی خدمت کرده است و از سال ۱۹۸۰ وارد اوکراین شده است.

دیمیتری مدودف، سیرسکی را متهم به شکست سوگند خود به عنوان یک افسر روس کرد و در کانال رسمی تلگرامش نوشته است که با نگاهی به بیوگرافی فرمانده کل جدید نیروهای ارتش اوکراین، نسبت به وی احساس نفرت، تحقیر و تنفر می‌کند.

وی نسبت به سیرسکی به عنوان یکی از افسران ارشد شوروی که اکنون به یک فرد خائن در اوکراین تبدیل شده است، احساس انزجار کرده و گفته که او سوگند خود را شکست و به نازی‌ها خدمت کرده و عزیزانش را نابود کرد.

به دنبال معرفی فرمانده جدید اوکراین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جریان صحبت با گروهی از خبرنگاران گفته است گمان نمی‌کند که اینها عواملی باشد که بتواند مسیر عملیات نظامی اوکراین را در برابر روسیه دچار تغییر کند.

پیشتر والری زالوژنی فرماندهی ارتش اوکراین را به عهده داشت و گفته می‌شود اکنون رویکردهای جنگی  نظامی سیرسکی تا حدود زیادی شبیه به مواضع فرمانده پیشین ارتش این کشور باشد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول