اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شناسایی ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در راه‌های اصلی کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف در راه‌های اصلی کشور شناسایی شده که بخش قابل توجهی از آنها باید تا قبل از پایان سال اصلاح شود.

شناسایی ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در راه‌های اصلی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیین بهره برداری از ۲۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بعد از ظهر امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد مهدی اعلایی استاندار قوین، لطف الله سیاهکلی مرادی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین، البرز و آبیک در مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در راهدارخانه کنار گذر استان قزوین برگزار شد.

مهرداد بذر پاش در این مراسم اظهار کرد: اگرچه آمار تلفات جاده‌ای رو به کاهش است اما تلفات جاده‌ای برای یک نفر هم زیاد است و باید با کمک راهداری و پلیس فراجا نقاط حادثه‌خیز مرتفع شوند.

وی اضافه‌کرد: با توجه به اینکه تا تعطیلات نوروزی فرصت زیادی باقی مانده اما آمارها بیانگر آن هستند که مسافرت‌ها آغاز شده تا جایی که تعداد سفرهای بین شهری در همین روزهای باقیمانده تا نوروز به ‌شکل قابل توجهی در حال افزایش است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌ کرد: آمار مسافرت‌هایی که طی روزهای گذشته اعلام شد، نشان داده که رکورد پرواز در فرودگاه بین المللی امام(ره) طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

این مقام مسوول ادامه‌ داد: یکی از کارهای ضروری که نباید در آن کوتاهی صورت بگیرد، آن است که تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی افزایش پیدا کند چرا که با این اقدام کیفیت سفرها نیز بالاتر می‌رود.

بذرپاش عنوان کرد: ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف در راه‌های اصلی کشور شناسایی شده که بخش قابل توجهی از آنها باید تا قبل از پایان سال اصلاح شود.

وی با بیان اینکه محور قزوین - تنکابن از مصوبت سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین بود،‌ افزود: تاکنون با وجود همه پیگیری‌ها، فاز اول محور قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

این مقام مسوول با بیان اینکه، ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور آسفالت شده گفت: معتقدیم در تعدادی از استان‌ها مانند قزوین با وجود محرومیت برخی از روستاهای آن، آسفالت راه‌های روستایی در سال آینده باید افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به رکورد بی‌سابقه تأمین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۵۰ درصد تأمین زمین حمایتی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده‌است.

بذرپاش تصریح‌کرد: در طرح مسکن مهر هشت هزار هکتار زمین جانمایی شده بود در حالی که برای نهضت ملی مسکن هم اکنون ۵۵ هزار هکتار در محدوده‌های شهری لحاظ شده که با احتساب اراضی روستایی این رقم ۲ برابر خواهد شد.

وی ادامه‌داد: افرادی که در حوزه ساخت مسکن فعال هستند به‌خوبی می‌دانند که وقتی می‌گوییم هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن تحویل مردم استاد قزوین شد، یعنی زحمات و تلاش بسیاری برای آن صورت گرفته است‌.

بذرپاش خاطرنشان کرد: با وجود برکات جمهوری اسلامی، متأسفانه برخی قلم‌ها و رسانه‌ها بر این سربلندی و پیروزی می‌تازند و نکات مثبت را نمی‌بیند، در حالی که امروز و پس از گذشت چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد رشد و توسعه چشمگیری در اقصی‌نقاط کشور هستیم.

گفتنی است در این مراسم ۲۴ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اعتباری بالغ ۴۵۲ میلیارد تومان توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول