اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هشتمین واحد فرآوری بنتونیت سرایان به بهره برداری رسید

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امروز و همزمان با دهمین روز دهه فجر، هشتمین واحد فرآوری بنتونیت شهرستان سرایان به بهره برداری رسید.

هشتمین واحد فرآوری بنتونیت سرایان به بهره برداری رسید

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛  در همین روز از فجر انقلاب ۱۴۰۲ نیز شاهد کلنگ زنی و افتتاح تعدادی از پروژه های دهه مبارک فجر در اقصی نقاط خراسان جنوبی بودیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم امروز به شهرستان سرایان سفر کرد که روبان بهره برداری تعدادی از پروژه را ببرد و کلنگ آغاز تعدادی طرح را هم به زمین بزند.

افتتاح و بهره برداری از یک باب سفره خانه سنتی، اولین برنامه این دیدار بود که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی همراه شد.

این سفره خانه سنتی با سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیون ریالی بخش خصوصی احداث شده است.

همچنین استاندار امروز واحد فرآوری بنتونیت در سرایان را با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ و با اشتغال زایی ۱۶ نفر افتتاح کرد.

علاوه براین امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی  طرح هادی روستای نرم با اعتبار ۱۸۰، دبستان ۳ کلاسه علوی روستای مصعبی با هزینه کرد ۲۵ هزار میلیون ریال و راهدارخانه روستای کریمو با اعتبار ۱۵ هزار میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

هشتمین واحد فرآوری بنتونیت سرایان به بهره برداری رسید

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در پایان این سفر در جمع خبرنگاران گفت: امروز و همزمان با دهمین روز دهه فجر، هشتمین واحد فرآوری بنتونیت شهرستان سرایان به بهره برداری رسید. 

وی با اشاره به اینکه ۶۵ معدن بنتونیت فعال در شهرستان سرایان داریم، تصریح کرد: جهت گیری ما در دو سال گذشته، توسعه واحدهای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بوده است. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که امروز افتتاح شد، سفره خانه سنتی آقای حمامی با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد تومانی بود که کمک شایانی به توسعه گردشگری در شهرستان خواهد کرد. 

قناعت افزود: در این سفر، طرح هادی روستای نرم با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و مدرسه سه کلاسه روستای گردشگری مصعبی با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به بهره‌برداری رسیدند. 

به گفته وی بهره برداری از راهدار خانه روستای کریمو با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های این سفر بود. 

وی متذکر شد: بخشی از پروژه های پیش بینی شده برای دهه فجر به علت ضیق وقت در یکی دو هفته آینده افتتاح خواهند شد. 

بنابر گزارش خبرنگار ما از زیرکوه در دهمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان نیز  پروژه های احداث سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت ایرانسل روستای شیرک و سارجین با اعتبار ۶ میلیارد ریال، آسفالت معابر ۶ روستای بخش زهان با هزینه کرد  ۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون  تومان، روکش آسفالت معابر شهر زهان با ۴۶ میلیارد ریال، چمن مصنوعی روستای پردان و گلزار مطهر شهدای روستای پیشبر مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین کلنگ پروژه آبرسانی و تامین برق مسکن ملی شهر حاجی آباد با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال،به زمین خورد. 

همچنین در این روز مجتمع ۱۰ واحدی شاهد شهرداری حاجی آباد وکارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در روستای ولی آباد زیرکوه  نیز به بهره برداری رسید.

بنابر گزارش خبرنگار ما از قاینات در این شهرستان نیز امروز پروژه گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن شهر قائن  با اعتبار ۱۷میلیارد  تومان افتتاح شد.

گزارش خبرنگار ما از نهبندان هم حاکی از این است که امروز در این شهرستان نیز طرح هادی روستای چاه عباس اردونی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، طرح هادی روستای گرم تمام ده با هزینه کرد یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، راه روستایی محور کلاته حبیب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، حوزه  مقاومت حضرت رقیه (س) شهر شوسف  با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان و پروژه های شهرداری شوسف شامل  آسفالت معابر و جدول گذاری، زیرسازی شهر شوسف و بهره برداری از یک دستگاه کامیون کمپرسی از اعتبارات تملک دارایی و منابع داخلی با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

بنابر گزارش خبرنگار ما از سربیشه در این شهرستان نیز  پروژه آسفالت و جدولگذاری خیابان امام رضا (ع) با اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تومان، پروژه احداث شبکه برق خیابان بسیج  با سرمایه ۶۱۸ میلیون،  زمین ساحلی دبیرستان امام خمینی (ره) با اعتبار ۱۲۶ میلیون تومان شهر مود و  طرح احیا و مرمت قنات روستای کلاته‌سلیمان بخش مود، ۴ واحد استادسرای حوزه علمیه داوری سربیشه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول