اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرار افتخار ۴۵| یک ملت «تا پای جان برای ایران»

امروز در بیست و دومین روز بهمن و نخستین روز ماه مبارک شعبان، ملت ایران در شهرها و روستاهای سراسر کشور عید بزرگ انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و برای چهل و پنجمین بار یاد حماسه‌آفرینی‌ها و باهم‌ بودن‌ها را گرامی داشتند.

قرار افتخار ۴۵| یک ملت «تا پای جان برای ایران»

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استان‌ها: روز ۲۲ بهمن و راهپیمائی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ی شرائط به خیابانها میآیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار میدهند؛ این خیلی باعظمت است.

این بخشی از بیانات رهبری انقلاب در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ است که این نکته حائز اهمیت است که مردم ایران از تمام آحاد و قشرهای سنی همه ساله و در هر شرایطی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشتند و حمایت خود را از استقلال و آزادی خود اعلام کردند.

امروز بیست و دومین روز از بهمن سال ۱۴۰۲، ایران چهل و پنجمین قرار ملت ایران با جمهوری اسلامی را شاهد است که در سراسر کشور پیر و جوان برای نمایش وحدت و انسجام خود و گرامیداشت نام مقدس الله بر روی پرچم خود به صحنه آمدند.

 

تهران|پایتخت انقلاب، مثل همیشه پرشکوه

راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر تهران از صبح امروز و از مسیرهای مختلف به سمت میدان آزادی با حضور پرشور و میلیونی مردم برگزار شد.

 

حضور میلیونی تهرانی‌ها در جشن انقلاب

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم در میدان آزادی گفت: امروز مستقل‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است و مردم با انقلاب عزت را به‌جای ذلت قرار دادند. استقلال را به‌جای وابستگی همه‌جانبه کشور به بیگانگان قرار دادند، مردم در خیابان‌ها در تمام کشور استقلال آزادی جمهوری اسلامی را فریاد زدند‌.

وی افزود: پیام‌ملت ایران، پیام استقلال بود. امروز مستقل‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی است. کشوری که وابسته به شرق و غرب نیست خود تشخیص می‌دهد و تصمیم می‌گیرد و خود اقدام وعمل می‌کند. پیام‌ نه شرقی و غربی همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران است و امروز در ۴۵ سالگی اعلام می‌کنیم بر این سیاست جمهوری اسلامی استوار است.

سخنرانی رئیس‌جمهور در میدان آزادی

 

آذربایجان شرقی| آذربایجانی‌ها امروز باز روسفید شدند

آذربایجانی‌ها امروز در طلیعه چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی باز هم رو سفید شدند و حماسه دیگری آفریدند، ناامیدی دشمن از ملت از پیش هم معلوم بود و اینک بر مسئولان است که با تاسی به یکدلی آحاد ملت پا بر اختلافات بگذارند و پرشتاب در مسیر توسعه ایران اسلامی گام بردارند.

امروز یک‌بار دیگر ترک ها در کنار دیگر هموطنانمان در کشور فارس، کرد، لر، بلوچ، ترکمن و عرب دیگر اقوام سرافراز در جای جای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمده‌اند تا بار دیگر جلوه زیبایی از وحدت و اقتدار ملت ایران به نمایش بگذارند.

 

اصفهان|حضور پرشور مردم اصفهان در جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی

مردم همیشه در صحنه اصفهان پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ با حضور گسترده و باشکوه خود ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

اجتماع پرشور مردم اصفهان در ۲۲ بهمن

 

مردم اصفهان از ساعت اولیه صبح امروز با حرکت از مسیرهای هشت‌گانه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن خود را به میدان امام(ره) وعده‌گانه همیشگی اجتماع مردم اصفهان رساندند و با صلابت مثال‌زدنی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

حضور گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ این پیام را داشت که آن‌ها همچنان پای انقلاب‌شان در  حمایت از کیان ایران اسلامی، ولایت فقیه و رهبری، پاسداشت خون شهدای گرانقدر و ارزش‌های انقلاب و اسلام در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی ایستاده‌اند و لحظه‌ای کوتاه نخواهند آمد.

 

جشن ۲۲ بهمن در نصف جهان

 

البرز| راهپیمایی 22 بهمن در البرز، ایران کوچک

همزمان با سراسر ایران، جشن پیروزی انقلاب با حضور گسترده مردم ایران در مسیرهای دهگانه استان البرز از لحظاتی قبل آغاز شد.

 

گفتنی است، مردم استان البرز در نقاط مختلف و شهرستان‌ها به خیابان آمدند و با شعارهای استکبارستیزی عهد و پیمان خود را با انقلاب اسلامی تجدید کردند.

ایران کوچک؛ شاد در عید انقلاب

 

خراسان رضوی|جشن انقلاب از جوار حریم رضوی

مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در ۱۲۰ نقطه از استان خراسان رضوی برگزار شد.

این مراسم در مشهد از ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۲ بهمن با اجتماع مردم انقلابی مشهدالرضا در میدان ۱۵ خرداد، با قرائت قرآن آغاز و در ادامه سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه حضرت رضا (ع) اجرا شد. سپس راهپیمایان پس از عبور از خیابان امام رضا (ع) وارد حرم مطهر رضوی شده و در رواق امام خمینی (ره) تجمع کردند و رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران این اجتماع بود.

جشن مشهدی‌ها در جوار امام رئوف

 

آذربایجان غربی|خروش انقلابی مردم ارومیه در ۲۲ بهمن

مردم ولایتمدار و انقلابی ارومیه با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بیعت کردند.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در ارومیه راس ساعت ۱۰ صبح در میدان ولایت فقیه این شهرستان آغاز و در میدان انقلاب پایان یافت.

مردم ارومیه با سر دادن شعارهایی نظیر "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی"،" آذربایجان جانباز خامنه‌ای دن آیریلماز" و "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" بار دیگر با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی زدند.

آذربایجان قهرمان همچون همیشه پای کار انقلاب

فارس|مردم دیار شاهچراغ پای کار انقلاب

مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در 150 نقطه از استان فارس برگزار شد و در شهر شیراز این مراسم با حضور گسترده شهروندان از ساعت 9 و 30 دقیقه از میدان 15 خرداد آغاز شده و مسیر راهپیمایی نیز از میدان امام حسین (ع) گذشته و به فلکه آزادی منتهی شد و بهادری جهرمی سخنگوی دولت سخنگوی اجتماع پایانی بود.

خروش مردم شیراز در جشن ۴۵ سالگی انقلاب

 

خوزستان|تا پای جان برای ایران؛ اهوازی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند

در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم انقلابی شهرهای مختلف خوزستان به صحنه آمدند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب را گرامی بدارند.

اقشار مختلف مردم اهواز از دقایقی پیش از راهپیمایی خود را از میدان مولوی این شهر به طرف خیابان سلمان فارسی(نادری) و سپس چهار راه آبادان این شهر آغاز کردند.

 


قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان، ورزشکاران، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران، طلاب و مسئولان دستگاه‌های مختلف در این راهپیمایی باشکوه حضور یافتند تا در سالگرد پیروزی انقلاب بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

در این بین کودکان و نوجوانان که دست نوشته ها و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند در کنار قشرهای مختلف همچون اقوام عرب ، لر، بختیاری در راهپیمایی اهواز باشکوه و افتخار آفرین است.

مردم با سر دادن شعارهایی همچون "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" دلبستگی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی، امامین انقلاب و راه شهدا به نمایش گذاشته‌اند.

اهوازی‌های قهرمان در جشن عید انقلاب

 

هرمزگان| جشن انقلاب در کنار سواحل خلیج همیشه فارس

آسمان ابری بندرعباس امروز شاهد حضور باشکوه مردمی بود که برای شهیدان و برای عزت ایران و استقلال میهن در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، بار دیگر استواری و عزت خویش را به جهانیان ثابت کردند.

این شکوه بیکرانه امروز در شهرها و روستاهای مختلف هرمزگان نیز تکرار شد و مرزنشینان دریادل هرمزگانی، با امام و شهیدان بیعتی نو کردند تا دنیا بداند، این شکوه را پایانی نیست.

بلوار ساحلی بندرعباس امروز شاهد جمعیت پرشوری بود که 22 بهمن دیگری را به شکرانه امنیت و اقتدار ایران اسلامی گردهم آمده و با وجود هزاران توطئه و تحریم و تهدید، بر عهد خویش با خمینی شریف و آرمان های حضرت روح الله، پافشاری کردند.

 

مازندران| حماسه دیار علویان در سالروز پیروزی انقلاب

امروز برگی از تقویم انقلاب اسلامی ایران رقم می‌خورد و مردم همیشه در صحنه مازندران نیز همزمان با سراسر کشور آغازگر حرکت از  میدانی هستند که 45 سال است این روز را تکریم می‌کنند و برای‌ آن به‌پا می‌خیزند، روزی پُرتکرار در تقویم انقلاب اسلامی که مردم حماسه‌ها خلق کردند.

امروز کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر پُر از مردمی می‌شود که برای انقلاب‌شان وارد میدان می‌شوند تا به دشمنان اعلام کنند که حتی نمی‌توانند نگاه چپ به انقلاب کنند چه برسد دشمنی داشته باشند.

 

در طول ۴۵ سال گذشته چه جنگ‌ها، فتنه‌ها و دسیسه‌ها و فشارهای اقتصادی و تحریمی از سوی دشمنان به راه انداخته شد، تا به قول خودشان به انقلاب ضربه بزنند اما نه تنها مشکلی برای انقلاب ایجاد نشد بلکه با هربار دشمنی انقلاب‌مان قوی‌تر و نیرومندتر شد.

پیر، جوان، مرد، زن و کودک ندارد، این موضوع با نگاهی گذرا به جمعیتی که قبل از شروع راهپیمایی در مسیرها منتظر هستند می‌توان مشاهده کرد.

۶۸ مسیر راهپیمایی در شهرها و بخش‌های استان مازندران اعلام شد و مردم هم باتوجه به اطلاع‌رسانی انجام در مسیرها حضور پیدا کرد تا بار دیگر حماسه‌ای حلق کند، حماسه‌هایی که در طول این سال ماندگارتر شد.

حضور پرشور مردم دیار علویان در قرار چهل و پنجم

 

سیستان و بلوچستان| شیعه و سنی از چابهار تا هیرمند در جشم انقلاب

راهپیمایی 22 بهمن با حضور گسترده مردم شیعه و سنی در زاهدان آغاز شد و راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز کردند.

همچنین در سایر شهرستان‌ها و روستاهای سیستان و بلوچستان نیز راهپیمایی باشکوه 22 بهمن برگزار شد.

حضور مردم زرآباد در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن

 

اردبیل| حضور حماسی اردبیلی‌ها عید انقلاب

مردم متدین و انقلابی شهرها، بخش‌ها و روستاهای مختلف استان اردبیل به خیابان‌ها آمده و بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و شهیدان تجدید بیعت کردند.

در شهر اردبیل اقشار مختلف مردم از مسیر ایستگاه سرعین تا مصلای این شهر راهپیمایی کرده و با دادن شعارهای انقلابی با حضور حماسی پایبندی خود به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی کنندگان شعارهای «۲۲بهمن ماه یوم الله یوم الله» ، «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر رژیم صهیونیستی»، «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» سر می‌دادند.

کودکان و نوجوانانی که بادبادک های مزین به شعارهای انقلابی در دست داشتند، کودکانی که صورت خود را به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین کرده بودند، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برپایی ایستگاه نقاشی کودکان از جمله جلوه های حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال اردبیل بود.

رژه تراکتورها در روستاهای اردبیل به مناسب جشن پیروزی انقلاب

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول