اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جلیلی: غربی‌ها به ناتوانی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران اذعان کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نشریات معتبر و حتی دولتمردان غربی را به دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا انقلاب اسلامی چهل و پنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. آن‌ها هر اقدامی که لازم بود علیه کشورمان انجام دادند اما ناتوان مانده‌اند و خودشان بر این موضوع اذعان دارند.

جلیلی: غربی‌ها به ناتوانی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران اذعان کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جمع مردم آبادان، اظهار کرد: آبادان فقط یک جغرافیا نیست، میقات شهدای ماست، بسیاری از شهرها و روستاها، یک فرزند خود را در این استان و شهر عزیز به سوی خداوند فرستادند.

وی افزود: محیط و منطقه آبادان برای ما مقدس است و یادآور دلاوری‌ها و ایثارگری‌های فرزندان این مرز و بوم در جنگ هشت ساله است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همین روزها و همین هفته‌ها وقتی نشریات معتبر و حتی دولتمردان غربی را مطالعه می‌کنید، آنها به دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا انقلاب اسلامی چهل و پنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. در این ۴۵ سال هر آنچه توانسته‌اند علیه نظام اسلامی به‌کار برده‌اند اما نتوانسته‌اند موفق شوند و چه کاری لازم بودم انجام دهند که از انجام آن ناتوان مانده‌اند و خودشان بر این موضوع اذعان دارند.

وی ادامه داد: همین قدرت‌ها در حافظه تاریخی خود به خاطر دارند که هرگاه اراده می‌کردند، هدف مورد نظر را به‌دست می‌آوردند و در یکصد سال گذشته منافع خود را دنبال و هر آنچه را بعد از جنگ جهانی اول خواستند از این منطقه برداشت و منافع خود را تثبیت کردند.

جلیلی تصریح کرد: آنها برنامه‌ریزی ۱۰۰ ساله‌ای داشتند، اما امروز که فناوری، قدرت نظامی و توان رسانه‌ایشان به مراتب بیشتر شده، باز هم نمی‌توانند انقلاب اسلامی را از پا در بیاورند و در برابر ملت ایران موفق شوند.

وی افزود: دشمنان ما به‌خاطر دارند در این منطقه طی ۸۰ سال گذشته به محض اینکه اراده کردند، به هر چه خواستند رسیدند و یک مستبد دست نشانده را از راه برداشتند و برای حفظ منافع خود به همین آبادان حمله کردند و آن رضا خان قلدری که ۲۰ سال با استبداد بر مردم حکومت می‌کرد، حتی چند ساعت هم علیه اربابان خود مقاومت نکرد.

سعید جلیلی اضافه کرد: زمانی که دکتر مصدق نخست وزیر وقت، تمام تلاش خود را برای ملی کردن صنعت نفت به‌کار بست، همین اشغالگران با یک کودتا دست‌نشانده خود را بر سر کار آوردند. این سابقه قدرت‌های مستکبری است که فکر می‌کردند هر چرا که بخواهند می‌توانند در این کشور انجام دهند.

وی ادامه داد: در تاریخ این منطقه و کشور، رفتار ناشایست آنها مشهود است، حالا برای آنها سوال ایجاد شده که چگونه با آن همه توانی که در ۴۵ سال گذشته به‌کار بسته‌اند نتوانسته‌اند ملت ایران را به زیر یوغ خود ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همین قدرت‌ها در سایر نقاط جهان، اراده می‌کنند و بدترین رفتارهای ضدبشری را علیه ملت‌ها ایجاد می‌کنند و رژیم صهیونیستی بدترین جنایت‌ها را علیه مردم غزه رقم می‌زند اما برای قدرت‌های غربی و مدعی صلح اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: ملت ایران پس از اینکه جمهودی اسلامی را برگزید، با همه وجود از انتخاب خود دفاع کرد و پای انتخاب خود ایستاد.


جلیلی گفت: در همین آبادان و قائله کوی ذوالفقاری، زن و مرد و کودک، از چه چیزی دفاع کرد؟ آنها از تمامیت ارضی، اسلام و انقلاب خود دفاع کردند تا مستکبرین خیال نکنند این ملک، همان حکومت‌های خودکامه خودفروخته ۸۰ سال قبل هستند.

جلیلی با اشاره به جنایات غزه بیان کرد: در چهار ماه گذشته بالغ بر ۳۰ هزار زن و کودک را در غزه به شهادت می‌رسانند، پس چرا موفق نمی‌شوند؟ چون هر کس از زیر آن مدارس و مساجد برمی‌خیزد، شعار حسبی الله و نعم الوکیل! سر می‌دهد و همین شعار تمام محاسبات صهیونیست‌ها را به‌هم می‌ریزد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن مشاهده می‌کند که روحیه متاثر از  انقلاب اسلامی میان محور مقاومت پا گرفته که هر گونه محاسبات آنها را بر هم می‌زند.


وی تصریح کرد: دشمن می‌بیند همان مطامعی را که به خرمشهر و آبادان داشت، امروز نسبت به غزه دارد غافل از اینکه امروز فقط ایران نیست که سیره انقلاب خمینی را دنبال می‌کند، بلکه در عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین نیز این طریقت پیروان فراوان دارد و نقشه‌های صهیونیسم را نقش بر آب کرده است.


جلیلی با اشاره به راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: دشمن راهپیمایی اربعین را می‌بیند که چگونه ملت‌ها با هم اتحاد و دوستی پیدا کردند،این قدرت را باید شناخت و امروز این پرچم در دست شما جوانان است.


وی یادآور شد: شما اکنون نزدیک به قله هستید چرا که دشمن با استفاده از جنگ و ترور و تحریم هم نوانست مانع شما شود و این پیشرفت به دست شما ملت غیور و مقاوم حاصل شد و در مقابل دشمن ناکام ماند. ملتی که بتواند این گردنه‌های سخت را پشت سر بگذارد، راهی تا رسیدن به هدف ندارد.


جلیلی اظهار کرد: ملتی که بتواند در حماسه کوی ذوالفقاری سربلند بیرون آید و از روزهای سهمگین جنگ پیروزمندانه خارج شود، این ملت شایسته آن است که به بهترین نقاط میشرفت و رفاه و تعالی برسد.


وی گفت: نباید اجازه دهیم این ملت، خودش را، باورهای خودش، آرامان‌های خودش و آن موضوعاتی که به آن قدرت می‌دهد را از یاد ببرد، اگر ما امروز نقاط ضعفی داریم آن را باید با نقاط قوت خود برطرف کنیم و پوشش دهیم.


جلیلی افزود: امروز، قدرت و مشارکت مردم این قدرت را ایجاد خواهد کرد و مسیر طی شده را دنبال کند تا روز به روز به اهداف خود نزدیکتر شود. تمام تلاش دشمن این بود که این قدرت نتواند تکثیر شود، موفقیت‌های دهه ۶۰ تکرار نشود،اما دید همین دهه هفتادی‌های ما در دفاع از حریم حرم چه جانفشانی‌هایی صورت دادند و دهه هشتادی‌های ما نیز به تبع ایشان حماسه‌هایی رقم زدند که اعجاز بود.
وی با اشاره به توطئه‌ی دشمنان تصریح کرد: آنها نگران زن و زندگی در ایران نیستند، نگران این هستند که زنان ما امروز در حال نشان دادن نمونه‌ای از موفقیت با در نظر گرفتن کرامت انسانی هستند.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول