اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قیام انقلابی زنجان؛ پایتخت شور و شعور ایران

همه با هر تیپ و پوششی که دوست داشتند آمده بودند تا بگویند نام جاوید وطن، صبح امید وطن، جلوه کن در آسمان، همچو مهر جاودان، وطن ای هستی من، شور و سرمستی من، جلوه کن در آسمان، همچو مهر جاودان، بشنو سوز سخنم که هم‌ آواز تو منم... وطنم همه جان و تنم.

قیام انقلابی زنجان؛ پایتخت شور و شعور ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همه دعوت بودند، همه با هر تیپ و پوششی که دوست داشتن آمده بودند تا بگویند«نام جاوید وطن، صبح امید وطن، جلوه کن در آسمان، همچو مهر جاودان، وطن ای هستی من، شور و سرمستی من، جلوه کن در آسمان، همچو مهر جاودان، بشنو سوز سخنم که هم‌ آواز تو منم... وطنم همه جان و تنم». 

 آری امروز می‌خواهم روایتگر جشن تولدی باشم که صاحبانش ۴۵ سال از ایستادگی، تلاش و کوشش، عزت، سربلندی، سرافرازی را در دل خود جای داده و هر ساله در چنین روزی آن را به رخ جهانیان می‌کشند، چگونه از تو سخن بگویم که امروز روز توست، روز به رخ کشیدن همه جانفشانی‌هایت برای رسیدن به قله‌ها افتخار.

اینجا زنجان، شهر غواصان دریا دل، شهری که میراث‌دار فرزندان غیوری که در عملیات‌های  کربلای ۴ و ۵، عملیات والفجر و... جان‌فشانی کردند و آسمانی شدند.

مردمان دیار پایتخت شور و شعور حسینی خودشان را از چند روز قبل برای این جشن تولد آماده کرده بودند و امروز از همان ساعات اولیه صبح از خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب آمدند تا مشت محکمی بزنند بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام و انقلاب بزنند. 

زنجانی‌ها امروز بار دیگر نشان دادند که در زیر بیرق ولایت هم مسیر و هم رکاب انقلاب و نظام هستند و خواهند بود. امروز خیابان امام روبه سوی میدان انقلاب مسیری که خاطره‌های پر افتخار فرزندان این مرز و بوم است مملو از جمعیت بود که یک صدا سرافرازی، عزت و سربلندی کشورمان  را بار دیگر به رخ جهانیان کشیدند و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل بود.

مردمان دیار غواصان دریا دل ۴۵ سال از ایستادگی و تلاش کوشش برای سازندگی کشور یک‌لحظه عقب ننشسته‌اند و امروز دوباره در جشن تولد ۴۵ سالگی انقلاب حضور یافتند تا سلامی دوباره به بهار دیگر کنند.

همه آمده بودند از پیرو جوان و زن و مرد و کودک تا بگویند تا جان در بدن است پای این انقلاب ایستاده‌اند و با آرمان‌های امام و شهدا دوباره پیمانی ناگسستنی بستند.

جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی با پرچم‌های مقدس سه رنگ وطن در کنار پدران و مادران خویش به میدان آمده بودند تا درس عاشقی را تمرین کنند و بگویند هستند تا انقلاب و وطن بماند.

امروز جوانان و نوجوانان زنجانی به نیابت از همه ۳۵۳۵ شهید استان که در طول دفاع مقدس جلوه‌ای با شکوه از عشق به وطن را در قله‌های سر به فلک کشیده کردستان رقم زدند در مسیر راهپیمایی حضور یافتند تا درس عاشقی را به نیابت از آنها از سر بگیرند.

امروز نظیر این جشن تولد در سایر شهرها و روستاهای استان زنجان برگزار شد و  چه زیبا و بی ریا اهالی روستاها به خیابان‌های آمدند تا بگویند حافظ نام بلند وطن هستند.

امروز مردم در روستاها و شهرهای استان زنجان با در دست داشتن پرچم سه رنگ و مقدس نشان دادند همواره همدم و هم نفس و هم کلام ولایت‌فقیه هستند و خواهند بود.

چه کسی می‌خواد من تو ما نشویم خانه‌اش ویران باد، ایران من، سرزمین من نامت همیشه جاودانه باد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول